Peste 1.540 de persoane au murit şi alte circa 3.550 au fost rănite în accidente rutiere produse pe drumurile din ţară, în anul 2023, conform Poliției Române, scrie AGERPRES.
[eadvert]
Anul trecut, în România au fost înregistrate 4.525 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 1.545 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.535.
Comparativ cu anul 2022, au fost înregistrate cu 190 mai puţine accidente, cu 88 mai puţine persoane decedate şi cu 160 mai puţine persoane rănite grav. IGP transmite că, pentru creşterea gradului de siguranţă rutieră, la nivel naţional, structurile de poliţie rutieră au executat 58.385 de acţiuni, cu 4.624 mai multe faţă de anul 2022 (+8,6%).
Peste 225.000 de șoferi, pietoni
Totodată, arată Inspectoratul, în anul 2023, au fost reţinute 225.887 de permise de conducere, dintre care 16.780 pentru contravenţia de conducere sub influenţa băuturilor alcoolice şi au fost descoperite 8.368 de infracţiuni de conducere sub influenţa băuturilor alcoolice, însumând, astfel, 25.148 de fapte de încălcare a legislaţiei din cauza consumului de alcool.
De asemenea, pentru nerespectarea prevederilor OUG 195/ 2002, au fost aplicate 1.903.407 sancţiuni, 49.287 de sancţiuni aplicate fiind prevăzute de alte acte normative, precizează IGPR.
„Au fost constatate 53.961 de infracţiuni privind siguranţa circulaţiei pe drumurile publice, cele mai multe fiind reprezentate de infracţiunile privind conducerea aunui autovehicul sub influenţa alcoolului 8.368 (15,5%), pe linia conducerii fără permis de conducere – 4.702 (8,7%), urmate de conducerea sub influenţa substanţelor psihoactive – 3.699 (7%)”, se mai arată în comunicat.
În urma măsurilor aplicate, structurile de poliţie rutieră au reţinut 225.887 de permise de conducere, au retras 85.352 de certificate de înmatriculare/ înregistrare, respectiv 14.186 de plăcuţe de înmatriculare şi au anulat 8.555 de permise de conducere.
Poliţia Română spune că a investit în modernizarea instituţională, cu finanţare nerambursabilă, având ca obiectiv creşterea gradului de siguranţă rutieră.
Astfel, prin intermediul proiectelor cu finanţare externă nerambursabilă, Poliţia Română a fost dotată, în anul 2023, cu: 500 de autospeciale, 250 de radare, 244 de aparate drug-test, 4.000 de tablete, 1.400 de imprimante termice, un sistem de colectare a datelor din trafic, 75 de motociclete, 200 de kituri de semnalizare, 200 de sisteme de cercetare la faţa locului, 800 de etilometre, 1.000 de staţii de lucru desktop, 200 de staţii de comunicaţii portabile, 50 de softuri tahograf și 50 de laptopuri rigidizate.
În domeniul educativ-preventiv, au fost încheiate 212 parteneriate, fiind înregistrate 5.040 de participări la ore de educaţie rutieră, în 3.231 de unităţi de învăţământ, tipărite aproximativ 22.000 de materiale cu tematică educativ – preventivă şi desfăşurate 8.980 de activităţi prin intermediul mass-media.
România mortală
Eurobarometrul aferent anului 2021 arată că cea mai mare incidenţă în rândul statelor membre UE a deceselor din accidente rutiere a fost în România, cu 93 de decese la un milion de locuitori.
Cele mai scăzute incidenţe s-au înregistrat în Suedia (20 de decese la un milion de locuitori) şi Malta (17 decese la un milion de locuitori). Datele regionale privind accidentele rutiere, furnizate de autorităţile de statistică, au arătat că în 12 regiuni în UE s-au raportat peste 100 de decese la un milion de locuitori în 2021: patru în România, câte două în Bulgaria, Grecia şi Franţa şi câte unul în Polonia şi Portugalia.
Nu s-au raportat victime în accidente rutiere în oraşul autonom spaniol Ciudad de Ceuta (2021) şi nici în Valle d’Aosta/ allee d’Aoste în nord-vestul Italiei (2020).
Trimite articolul
XCred ca suntem singura tara din UE care nu are radare fixe si omologate pe sosele si in localitati si camere care detecteaza trecerea pe rosu la semafor, bineinteles acestea sa si trimita amenda automat. Totusi suntem in 2024 si noi inca nu le folosim pentru preventie. Cred ca folosind numai aceste tehnologii s-ar reduce semnificativ numarul accidentelor rutiere si la noi in tara.
-
Eu mai cred ca suntem si ultima tara in Europa in ce priveste nr de km de autostrazi, in timp ce la detinere de masini pe cap de locuitor suntem in top 3.
-
E nevoie mare in Romania si de autostrazi, aveti dreptate, totodata e nevoie si de disciplina si discernamant in trafic.
Iata date publicate acum 1 an legate de numarul masinilor pe cap de locuitor in Romania. Datele sunt reale si au logica sa fie asa, pentru ca trebuie sa ne gandim ca Romania are foarte multa populatie in zona rurala care nu pot avea acces la achizitia unei masini, la fel avem acest segment si in zona urbana.
“Potrivit datelor oficiale furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), România este țara cu cea mai mică rată de motorizare din Europa. Astfel, țara noastră are doar 396 de mașini la fiecare 1000 de locuitori. Din păcate, România se clasează pe ultimul loc la acest capitol, fiind țara cu cea mai mică rată de motorizare de pe tot continentul. Astfel, datele ACEA relevă că România are doar 396 de automobile la fiecare 1000 de locuitori. Cea mai apropiată țară la acest capitol este Letonia, cu 400 de autoturisme la 1000 de locuitori și care are o suprafață de aproape 4 ori mai mică față de România.
De asemenea, rata de motorizare a vecinilor noștri din Ungaria este de 413 mașini la 1000 de locuitori. Interesant este faptul că nu există date la acest capitol pentru Bulgaria, și aceasta membră a Uniunii Europene.” Sursa site Automarket Romania. -
Mai terminați cu scuza asta ” ca dacă am avea autostrăzi….”. Aicie prostia romanului și graba. Tot timpul romanul e grăbit. Majoritatea romanilor când se urca la volan se crede pe vreo pista de raliu sau formula unu. Majoritatea nu știți sa conduceți bine în localități și pe naționale dar vreți autostrăzi. Conduceți prudent. Graba nu ajuta
-
Si drumurile de toata jena nu ? Dau de gropi din km in km .
-
Mai terminati cu datul vinei doar pe soferii romani, parca soferii din Romania ar fi cei mai prosti soferi din toata Europa si Doamne fereste sa ne luam de conducatorii nostrii cinstiti si bravi ca nu sunt in stare sa faca autostrazi !
-
Sa ne luam de conducatori,dar cine si cand?ca nu prea vad pe nimeni protestand la guvern sau parlament,politicienii sunt toti muci,caracter ZERO.Dar nici soferii romani nu sunt ce trebuie,daca ii lasi nesupravegheati pe autostrada,indiferent in ce tara,imediat ii recunosti,pentru ca habar nu au sa conduca pe autostrada.Majoritatea conduc ca si cum si-ar fi cumparat sosea.
-
-
Foarte corect! Raportat la nr. de km, numarul de accidente pe autostrazi si drumuri expres nu e mai mic decat cel de pe drumurile nationale. Din contra, e mai mare. Uitat-va numai la nr. mare de accidente de pe centura Oradea. Da. Romanii sunt printre cei mai prosti soferi, in special din cauza indisciplinei, comportamentului agresiv in trafic si a nepriceperii. https://financiarul.ro/utile/titi-aur-numarul-de-morti-pe-kilometrul-de-autostrada-este-mai-mare-decat-pe-aceeasi-distanta-de-drum-national/
-
-