„Apariţia sezonului rece (…) reprezintă (…) demararea procesului de înlocuire a anvelopelor de vară, cu unele mai potrivite vremii – anvelopele de iarnă. (…) ‘All seasons’, dar nu iarna! Anvelopele de tipul all-seasons nu sunt o variantă fiabilă, întrucât acestea nu sunt asmilate anvelopelor de iarnă, potrivit Registrului Auto Român”, se menţionează în comunicatul InfoCons.
Organizaţia de protecţie a consumatorilor redă definiţia formulată de RAR anvelopelor pentru toate anotimpurile: „Denumirea de anvelopă all-season este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pe timp de iarnă conform Ordonanţei OG nr. 5 /2011.”
InfoCons arată că anvelopele legale pentru sezonul rece trebuie să aibă inscripţionate literele „M” (de la „mud” – nămol, în limba engleză) şi „S” (de la „snow” – zăpadă, în limba engleză).
InfoCons aminteşte că legislaţia stabileşte drept obligatorie dotarea automobilului cu anvelope de iarnă, în anumite condiţii:
„Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevazută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice: conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpada, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar in cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate”.
Amenzile pentru şoferii care nu respectă legislaţia în vigoare sunt cuprinse între 9 şi 20 de puncte de amendă, adică între 1.305 şi 2.900 de lei. De asemenea, este posibilă ridicarea certificatul de înmatriculare a maşinii, potrivit comunicatului InfoCons.
Organizaţia de protecţie a consumatorilor subliniază că UE a introdus o nouă metodă de etichetare a anvelopelor, cu scopul îndrumării consumatorilor către alegerea unor anvelope de iarnă mai calitative din punct de vedere al siguranţei şi, în acelaşi timp, mai prietenoase cu mediul.
Noua etichetă UE aduce în atenţia consumatorilor: aderenţa anvelopei pe carosabilul ud (aceasta se măsoară pe o scală de la A la E şi oferă informaţii cu privire la gradul mare sau mic la care maşina se va opri pe drumuri ude, în cazul frânării bruşte; zgomotul la rulare (reducerea zgomotului la rulare contribuie la reducerea impactului condusului asupra mediului); impactul asupra consumului de combustibil (alegerea unor anvelope potrivite înseamnă parcurgerea unui număr mai mare de kilometri şi reducerea emisiilor de CO2).
SURSA: AGERPRES
Trimite articolul
XSunt si nu sunt de acord. Anvelopele all seasons nu sunt fiabile nici iarna nici vara, nu au aderenta. INSA … reprezinta o solutie fiabila si mai putin costisitoare daca avem o masina de oras. In oras drumurile sunt curatate si nu se circula cu viteze mari.
-
De cant ai baiete carnet de doua luni ??? …si de unde scoti tampeniile aste cu drumurile in oras sunt curate si nu se circula cu viteze mari ca daca stai nitel la ,,pândă,, poti vedea vlăjganii cum baga viteză indiferent de conditii !
Va dati palme singuri: ziceti ca nu sunt bune, pentru ca in principiu in numele lor nu este specificat WINTER. DAR, daca este pe ele M+S, sunt legale si ok. Bai intelijentilor, exista anvelope AllSeason care au pe ele creasta alpina, deci fac fata celor mai severe conditii de iarna, inclusiv in zone MONTANE si sunt in conformitate cu reglementarile C.E!!!! RAR are 2 perechi de coaie ????
-
….da,da si în decembrie există si moșul care iti aduce cadouri !
-
gheorghe asta cred ca vinde cauciucuri de iarna ca se baga la toate comentariile
-
In toată Germania și unele tari nordice cauciucurile allwetter sunt perfect legale ! Nu inteleg de ce in România nu sunt valabile !
-
Sunteti ziaristi sau niste tate de la colt de strada ? Ati citit articolul ? Nu mai publicati prostii citite din titlu …
Apreciez grija EU cu privire la siguranta si bunastarea noastra, dar totusi de ce nu avem aceeasi nivel salarial precum in renumitul vest, sa me permitem anvelope noi? Acelasi Parlament European care obliga acceptarea homosexualitatii in detrimentul familiei biologice… Nu multumim, poate iesim! …din uniune
-
salarii?
noua?
glumesti…cine o sa lucreze pe plantatile lor atunci… -
Nu avem salariul respectiv pentru că la noi se merge pe hotie pe când acolo se lucrează…întelegi că este o diferentă maaare asa că nu te mai zbengui pe aici , treci la lucru si vei avea si bani !
-
Dar tu ce faci koaie de oaie?
-
-
Pentru ca ești un idiot și nu pricepi ! Prostalău de la țară ! Cum dreaq poți sa gândești așa ! Va puneți voi cocalari de rrromania cu Germania ? Pana unde merge nesimtirea voastră de idioți ! Sa va bucurați de lucrurile mărunte ! Nu meritați mai mult !
Ce anvelope de iarna obligatorii?? Ne cacam pe noi cu second hand-uri cu 5 mm adancime. De la anul nici asigurare nu mai platesc! Excrocherii legale si mai marii afaceristii tarii cu falimente si insolvente. O pula de cal sculata si neconditionata! Gheorghe sau/si Vasile fteti pe mama voastra gravida!
-
Nu mai plati si te asteptăm cu drag pe drumuri/sosele ! În caz de accident ai belit-o rău de tot , dar e ok si banii tăi circulă ! 😉
probabil cei de la michelin ,brigestone,pirelli etc sunt prosti atunci
bravo
michelin crossclimate ati auzit? daca nu, cititi…se apropie si chinezii de allseasons uri bune…dar voi vreti altceva…
Orasul e plin de namol, santiere peste tot.
Multumim din inama PNL, multumim din inima Bolovan
Sa vedem ce parere are Bolojan
M-am cam lamurit si cu cei de la Registrul Auto Roman (RAR). Aceste anvelope sunt acceptate in toata lumea , iar ca o bomboana de pe tort cineva mi-a relatat ca a fost nevoit sa duca un Porche nou nout, noua generatie la “certificare-omologare” la RAR. Astia nu vazusera in veci acea masina, ce s-o mai omologheze. Sa fim seriosi atunci cand nemtii scot o noua generatie de masini cu marca sus mentionata, acea masina este super omologata de uzina, bun de exploatat.
Adevarat “desenul” acestora nu este chiar similar cu cel al anvelopelor de iarna, pana la urma depinde de firma si pret.
CIND S-A DAT ACEASTA LEGE?NUMAAI LA NOI?
Anvelopele toate sezoanele, vara sunt prea moi iarna prea tari iar vara se uzează mai repede ca cele de vara,dar pentru iernile de la noi nu sunt rele nici bune sunt și mai scumpe dar sunt legale cele cu fulgi și profil de iarna când sunt drumuri alunecoase
Ăștia de la Bihon scriu ce au înțeles ei, cei de la RAR în mod sigur nu au spus asa nu ei fac legea și apoi nu le recomanda nici specialisti,eu unul nu le folosesc,mai bine cumpar doua anvelope de buget vara iarna decât unu de buget de toate sezoanele a cărui preț aproape ca le acoperă prețul celor doua
Jurnalistii romani, niste incompetenti 90% dintre ei.
Pe langa faptul ca de multe ori nici sa scrieti corect nu stiti, jobul vostru este de a face copy-paste sau sa aruncati niste cuvinte acolo, sa fie.
Stiam ca un jurnalist trebuie sa verifice informatiile, chiar din mai multe surse, mai ales daca publica respectiva informatie, cu atat mai mult daca stirea e “negativa”.
La fel, multi destepti care se baga in seama aici, dar ei habar nu au despre ce vorbesc, dar la pr*o*st intotdeauana gura e deschisa si pixul scrie.
Nu va dati cu parerea daca nu stiti despre ce vorbiti, unii ati incercat niste “anvelope all season” de 2 lei sau ati auzit si voi ceva si va bagati in seama.
UNELE ANVELOPE ALL SEASON PREMIUM SE COMPORTA MAI BINE IARNA DECAT ANVELOPELE DE IARNA pe care le aveti unii dintre voi pe masina, comentacii destepti si jurnalistii incompetenti!
In Europa de ceva timp s a specificat clar că anvelopele de iarna omologate trebuie să conțină cele doua etichetări 1 “m+s și piscul cu fulgul de zăpadă..din cauza că toate anvelopele all seasons au inscripția m+s dar nu și piscul cu fulgul ..articolele găsite pe net se contrazic majoritatea ..cică oficial nu ai voie cu allseasons dar ai voi cu m+ s ..deci e voie cu al seasons clar ..
Ăștia de la rar fac test cu anvelopele?Probabil au aparatura mai bună că aia de la Pirelli sau Continental când iau deciziile astea:))))…..sau au rămas unii cu marfa pe stoc..