Potrivit informațiilor două autoturisme s-au ciocnit frontal după ce un alt autoturism a intrat in intersecție fără sa acorde prioritate. Accidentul a fost surprins de camerele de supraveghere.
Înregistrarea arată cum a avut loc accidentul şi care au fost participanţii la trafic implicaţi în eveniment. În urma impactului frontal deosebit de puternic, un bărbat de 57 de ani a murit pe loc, iar o tânără de 25 de ani se află în stare gravă la spital, cu fractură de coloană şi alte traumatisme severe.
Potrivit BizBrașov, camera de supraveghere din stația RATBV de pe Aurel Vlaicu a surprins momentul accidentului mortal petrecut miercuri dimineață, imaginile fiind postate în această dimineață pe grupul Facebook „Informații Rutiere Brașov”.
În imagini se observă cu un șofer de Taxi a ieșit pe o stradă secundară fără a se asigura corespunzător și că nu a respectat indicatorul „STOP”.
Un autoturism Dacia Duster, aflat pe prima bandă a tras stânga pentru a evita un impact cu șoferul de Taxi, iar șoferul Opelului roșu, care ulterior a decedat, a tras și el la rândul lui pe partea stângă, intrând pe contrasens și lovind frontal o Toyota, condusă de o tânără de 25 de ani.
„Tânăra in vârsta de 25 ani a suferit mai multe traumatisme, printre care si fractură la coloana, este constientă si a fost transportată la spital de către echipajul SMURD”, a relatat purtătorul de cuvânt ISU Brașov, Ciprian Sfreja.
Şoferul autoturismului Opel ar fi făcut infarct după accident, aceasta fiind cauza decesului său, nu accidentul în sine.
Trimite articolul
Xse vede ca Dusterul a schimbat banda 2 pe banda 1 (probabil fara sa semnalizeze dar nu avem de unde sa stim), taxiul s-a bagat de pe drum auxiliar pe banda 1 iar dusterul a tras inapoi pe banda 2 catre opel
-
Exact asta am remarcat si eu dupa ce am urmarit mai atenta clipul, Dusterul e singurul vinovat.
-
Nu este singurul vinovat avand in vedere ca soferul taxiului nu i-a acordat prioritate.
Da, cel mai bine isi pastra banda si intra in taximetrist, baga o dauna totala dar isi recupera majoritatea valorii masinii.-
Nu avea de unde sa stie intr-o secunda ca o sa moara cineva daca face stanga si intra inapoi pe banda 2. dar e vinovat fara discutie.
-
-
Un concurs nefericit de evenimente, Dusterul circula pe mijlocul drumului, soferul Opelului nu inteleg la ce s-a gandit cand il vedea pe mijloc si totusi forta sa treaca in viteza, posibil Dusterul schimba banda de pe 2 pe 1, nu prea se vede semnalizarea. Oricum, de la taxi a pornit totul, dar s-ar putea sa bage si Dusterul la culpa comuna.
-
Comentariu bun si observatia buna cu…..si totusi forta sa treaca in viteza !Se si vede viteza mai mare fata de celelalte autoturisme (a Opelului rosu)!Un caz concret pentru noi ceilalti cat de putin ne desparte viata de astfel de evenimente tragice !Din pacate inca taximetristii au legile lor personale in trafic si in Oradea,oare pana cand ?!
-
Unde au ei legile lor? Chiar sunt și eu curios
-
pai nu intri frontal in masina ce vine din fata, o lovesti pe cea din lateral, chiar daca tragi stanga mai tare spre ea, sa nu intri frontal in ala din fataa, chiar daca il rasucesti, deci ala vinovat scapa fara nici o zgarietura, si tu mori din cauza lui. Nu , nici vorba , cand nu ai incotro il lovesti pe cel vinovat, nu pe cel nevinovat, ca apoi cel vinovat daca nu ai probe video ridica din umeri si nu recunoste nimic, si pici tu de fraier si vinovat.
-
am vrut sa spun ca tragi dreapta spre masina din dreapta ta, ca ala te scoate in afara
-
Mare dreptate ai, ei unul asa procedez, dacă vad ca forțează nu trag de volan nici sa ma bați, ci din contra dau sa întru în el, mai din lateral asa:)))
-
Din păcate mai este ri reflexul instinctiv când vezi ca vine o mașină spre tine în cazul asta dusterul, fiind mai aproape ai tendința sa eviți pericolul iminent.
Vinovatul este taximetristul..poliția sa i ridice definitiv permisul de conducerea licența de taximetriști pușcărie 10 ani.Asta e atitudinea tuturor taximetristilor din Brașov.
Tipic autohton.
Pe principiul ‘daca iese ala cu taxi-ul nu-i nimic…ne descurcam noi cumva (trebuie sa iasa si ala…nu ?) si il ocolim…adica nu ne oprim dar il lasam si pe ala sa iasa (firesc era ca duster-ul sa franeze in spatele taxi-ului…dar evident ar fi insemnat ca duster-ul sa se opreasca din mers…o drama, ce mai !). Cum ne descurcam asadar ? simplu ! ‘Luam’ din banda celui de langa noi ! (in astfel de cazuri niciodata nimeni nu se gandeste macar sa-l claxoneze pe cel care nu acorda prioritate…ci se ‘descurca’ – culmea e ca in cazul asta duster-ul avea timp sa se ‘aseze’ cuminte in spatele taxi-ului – se va vedea cu siguranta la expertiza).
In cazul de fata ‘rezolvarea’ pe langa lege (a circulatiei, desigur) a costat o viata + o infirmitate (sa speram ca nu permanenta).
AUTO-ABUZUL LA METRU TAXIMETRIST ESTE MEREU GRAVID!!
Nu se vede chiar tot, dar parerea mea este ca Dusterul este vinovat, pentru ca a schimbat banda fara sa se asigure. Vazandu-l ca schimba banda, taxiul s-a bagat. Dusterul realizeaza ca nu poate schimba banda si incearca sa revina, vede taxiul si opreste revenirea, ramanand pe mijloc, opelul probabil spera ca Dusterul va reveni pe prima banda si continua cu viteza. A tras in stanga si nu in dreapta pentru ca in dreapta stia sigur ca era ocupat, in stanga inca nu se asigurase, sau nu suficient. Pentru noi e usor acum sa analizam, dar in trafic sunt alti timpi de reactie. Conducerea preventiva, combinata cu bun simt si probabil educatie sunt factori care pot sa reduca genul acesta de ceasuri rele.
Daca ne uitam mai bine toata vina o are taxiul ca nu a acordat prioritate.
Soferul de taxi nu este vinovat si veti descoperi treaba asta daca va veti uita mai atent la film.
Soferul de taxi opreste la stop, vede ca nu e nici o masina pe banda 1 si pleaca.
Dacia Duster se afla la momentul ala pe banda 2.
A vurt sa schimbe banda, dar a vazut ca taxiul e deja pe ea si a incercat sa revina pe banda 2.
Soferul din spate nu a pastrat distanta regulamentara…mergea in fundul sau.
In concluzie, e un accident ce se poate intimpla oricui.
In intersectii e de preferat sa nu schimbi benzile.
Nu mi-e clar daca Dacia semnalizeaza ca vrea sa intre pe banda 1…caz, singurul caz, in care taxiul ar fi vinovat.
revedeti filmul.
-
Nu ai vazut bine.
Duster-ul era aproape pe mijlocul strazii nu pe banda 2.
Taximetrist-ul nu avea nici un fel de prioritate si avea oligatia sa astepte pana poate sa se incadreze in siguranta pe banda 1.
Nu exista ca eu m-am incadrat deja pe banda 1 si tu care vii pe drumul cu proeritate ai cazut din cer.
Taximetristul isi va pierde 100% permisul pentru neacordare de prioritate iar Duster-ul pentru schimbarea bezii de circulatie fara sa se asigure. Pe langa asta nu stiu cu ce alte acuzatii vor mai veni politistii, poate ucidere din culpa. Oricum este groasa treaba.
Taximetristul este vinovat oricum pentru ca nu a acordat prioritate.
Eu zic ca se vede clar ca taxiul a oprit, s-a asigurat si pt ca dusterul era pe banda 2, a inceput manevra de schimbare a directiei. Dusterul avea viteza, si a schimbat brusc banda 2 cu banda 1 – probabil fara a semnaliza. Chiar daca a semnalizat, schmbarea benzii a fost brusca. A vazut taxiul ca intra din dreapta, a tras de volan stanga, a produs accidentul si a trecut mai departe pe banda 1 si s-a departat. Taximetristul nu avea cum sa anticipeze schimbare dusterului care a fost brusca si cu viteza.
-
Duster-ul nu era incadrat in totalitate pe banda 2 deci in mod evident taximetrist-ul nu s-a asigurat suficient de bine. Si nu merge asta cu, am crezut ca este pe banda 2, tu ai obligatia sa acorzi prioritate de trecere masinilor care se afla pe drumul principal, indiferent pe ce banda se afla indiferent ca decide sa schimbe banda fix in fata ta.
Am fost intr-o situatie asemanatoare si asiguratorul a zis ca daca se intampla ceva era vina mea, m-am incadrat pe banda 1 si fix in acel moment un nerabdator a decis sa iasa din coloana de masini care se afla pe banda 2. Eu cand m-am incadrat el nu era acolo dar asta nu conteaza conform legii, ieseam vinovat. Ca norocul a reusit sa franeze si nu s-a intamplat nimic.-
Mai trebuie tinut cont si de legile fizicii, timpul nu se dilata. Soferul de taxi, care este adevarat ca nu a oprit ci numai a incetinit aproape de 0, s-a asigurat, a bagat in viteza, a accelerat – toate astea iau un anume timp – iar cand a inceput sa faca dreapta, Dusterul schimba banda brusc, adica in maxim 20m cat prinde camera. Pe film se vede cat de in scurt a schimbat banda. Nu se vede daca a semnalizat sau nu. Dusterul schimba banda incepand cu secunda 4 a filmarii si accidentul se produce in secunda 8. Taximetristul demareaza cam in secunda 4-5, ceea ce inseamna ca nu avea cum sa isi dea seama de faptul ca dusterul va face manevra de schimbat banda. Daca toata lumea ar circula pe banda 1, masinile care intra din strazi cu cedeaza trecerea sau stop, nu vor putea sa faca niciodata nici dreapta si nici stanga. Regula de circulat pe prima banda nu se aplica – conform art 107 pct 2 alin c), ocupa “oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte.” Deci e normal sa se circule pe ambele benzi si sa te inscrii din timp unde trebuie”cu minim 50m inainte”. Probabil ca opelul l-a presat pe duster, dar acesta nu trebuia sa cedeze la astfel de presiuni, mai ales intr-o intersectie si sa il incurce pe cel care intra in intersectie. Totul este legat de viteza prea mare, de 4-5 secunde, timp in care nu poti lua o hotarare si sa o si pui in aplicare, decat instinctiv – ceea ce nu intotdeauna este cea mai buna hotarare.
-
In film, Dusterul nu e in totalitate pe banda 2, pentru ca incepuse deja manevra de a trece pe banda 1, cu maxim o secunda inainte de a intra in cadru. Dusterul intra in cadru la secunda 5 – fiind cel mult cu jumatate de masina pe banda 1, si accidentul se produce in secunda 8 pe film. Chiar daca dusterul a inceput manevra de schimbare de banda in secunda 3, il evita pe taximetrist pe sfarsitul secundei 6. Asta inseamna ca taximetristul care s-a asigurat (fara sa opreasca total) porneste sa faca manevra de schimbare de directie in secunda 5, intarziere de 2 secunde de cand dusterul era pe alta banda!!! Cine considera ca se poate schimba dramatic situatia in 2-3 secunde si nu isi duce la capat manevra dupa ce s-a asigurat???? Probabil ca, asa cum e normal, taximetristul nici nu se mai uita in stanga pt ca nu mai avea de ce.Se uita in sensul de mers.
-
Iti dau un sfat.
Orienteaza-te dupa ce spune legea si nu dupa expicatii cu secunda 2 si secudnda 4, pe nici un politist nu-l intereseaza astfel de detalii.
Daca ai o soferita in fata care franeaza brusc pentru ca s-a speriat de o creanga si tu intri in ea ce crezi ca va spune politistul? Iti zic eu, ca nu ai pastrat distanta si te scoate vinovat toata ziua.
Taximetristul avea obligatie sa acorde prioritate masinilor aflate pe drumul principal, nu are nici o importanta ca a schimbat brusc duster-ul banda.
-
-
Pe acel drum limita este 50 km/h .De vina e dusteru si opelu care aveau peste 50 km/h ,si clar taximetristul nu avea cum sa iasa cu stop de acolo ,ai nevoie de demaraj ca sa poti sa intrii pe banda pentru ca merg nebunii cu 100 km/h in loc.de 50.
La viteza pe care o avea opelu si duster-u nu avea cum sa iasa taximetristul cu stop ,a avut nevoie de demaraj putin.De vina sunt autoritatile pt ca nu isi fac treaba ca sa ii opreasca pe vitezomani.
dusterul merge in fata opelului pe banda 2,opelul il preseaza din spate asa ca dusterul incearca sa schimbe pe banda 1 cand ii iese din lateral taxiul care nu da prioritate (problema e ca taxiul inainte a avut banda 1 libera , de asta a iesit) . opelul stiind ca dusterul ii face loc pe banda 2 incearca sa treaca de el in momentul in care dusterul trage stanga sa evite taxiul. totul intr-o clipa .instinctele au fost de baza , nu gandirea…in situatii asemanatoare daca nu iti impui cum sa procedezi dinainte in situatii asemanatoare procedezi la fel . totusi opelul evitand dusterul prin manevra pe care o face (trage de volan prea tare stanga) se vede ca nu priveste in fata ci in lateral.altfel impactul era pe 20 cm nu total frontal …regula 1.priviti in fata, nu injurati pe cel care v-a taiat calea .regula 2. ai soseaua libera ,mergi pe banda 1 nu mergi pe banda 2 (toyota nevinovata ) regula 3. cedeaza trecerea si nu forta , chiar daca ai banda libera, asigura-te la intentiile celorlalti care o pot ocupa intr-o secunda .
Toti astia care spuneti ca taxi-ul a oprit la stop si dati vina pe cel cu Duster-ul, mergeti la prima sectie de politie si lasati plasticul acolo! Ori sunteti taximetristi ori sunteti niste idioti care “DUC” masina. (Atentie: a nu se confunda cu a CONDUCE masina).
Cand ai indicatorul STOP, trebuie sa acorzi prioritate tuturor!!!! Asta insemnand celor de pe Banda 1 , cat si celor de pe Banda 2.
Este exact ca in sensul giratoiu, dar se pare ca faceti la fel. Daca cineva este in sens pe Banda 2, voi intrat pe Banda 1 peste el, ca doar nu e nimeni pe Banda 1……
Mi-e sila de voi si sper sa nu am parte de voi in trafic!
Si ca un mic sfat: “REVENITI PE BANDA 1 mereu dupa ce ati depasit! Daca si femeia cu Toyota respecta regula asta de circulatie, nu avea nimeni de suferit si nu mai murea nimeni.
Ce-i drept, pe langa faptul a gresit si domnul cu dusterul si taximetristul, puteau sa scape daca tanara cu toyota dins sens opus nu circula pe fara motiv banda 2.
Oamenii nu prea inteleg ca e obligatoriu sa circuli pe banda 1 cand ai posibilitatea. Se vede in filmare ca si tanara cu toyota, si masina alba din fata ei erau pe banda 2 timp ce banda 1 era complet liber.
Majoritatea accidentelor mortale pe centura Oradea de acum cativa ani erau din aceeasi cauza. Oamenii se circula pe banda 2, si orice se intampla pe contrasens, au mult mai putin timp de reactie. Se circula si acum la fel, dar separatoale din beton le salveaza.
Va rog sa va uitati la filmulet si sa va imaginati, daca fata din sens opus circula regulamentar pe banda 1, nu pe 2, s-ar fi intamplat tragedia? Eu zic s-ar fi scapat toti.
Fata nu e vinovata in mod direct dar daca ea circula regulamentar, adica be banda 1, se putea evita tragedia.
-
Sunteti intr-o mare eroare! Cititi regulamentul intai! Fata nu are ABSOLUT NICI O VINA.
Art. 107.
La intersecţiile prevăzute cu indicatoare şi/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcţiei de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se încadreze pe benzile corespunzătoare direcţiei de mers voite cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie şi sunt obligaţi să respecte semnificaţia indicatoarelor şi marcajelor.
La intersecţiile fără marcaje de delimitare a benzilor, conducătorii vehiculelor ocupă în mers, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie, următoarele poziţii:
a) rândul de lângă bordură sau acostament, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre dreapta;
b) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre stânga. Când circulaţia se desfăşoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenţionează să vireze la stânga sunt obligaţi să ocupe rândul de lângă bordura sau acostamentul din partea stângă;
c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte.
A fi mereu gravid la metru = a fi pe fugã ca şi pentru o naştere iminentã = condus periculos de bolnav prefãcut (exclus moaca toaca anonimus).
Auto-abuz = abuz de dragul abuzului (exclusã adrenalina fiind vorba din graba bolnavã taximetratã din accident în accident = adrenavina de care dau dovadã cavalerii prestanţei…
Legislatiile unor state obliga ca depasirile sa se faca numai pe banda 2 sau 3 daca axista, nu poti depasi pe banda 1 o masina aflata pe banda 2, in plus nimeni nu revine dupa depasire pe banda 1, toti circula pe banda 2 chiar daca nu e nimeni pe banda1.