Cel mai mare lanț de fast-food din lume decisese în martie să închidă cele 847 de restaurante din Rusia, suportând o pierdere de 50 de milioane de dolari pe lună. Acum se așteaptă să înregistreze o cheltuială de aproximativ 1,2 miliarde de dolari până la 1,4 miliarde de dolari în urma vânzării.
[eadvert]
Decizia de a-și vinde activele din Rusia, inclusiv locația emblematică din Piața Pușkin din centrul Moscovei, marchează o retragere majoră a unui brand occidental de vârf.
Cândva un simbol al capitalismului american înfloritor în rugul muribund al Uniunii Sovietice, magazinul a fost primul deschis în țară în 1990. Peste 5.000 de persoane au participat la deschidere.
McDonald’s a declarat că încearcă să vândă toate restaurantele sale din Rusia unui cumpărător local, dar va continua să păstreze marca comercială.
“Criza umanitară provocată de războiul din Ucraina și mediul operațional imprevizibil care a precipitat-o au determinat McDonald’s să concluzioneze că nu mai este sustenabil să continue să dețină afacerea în Rusia”, a precizat McDonald’s.
O serie de alte companii occidentale au fost de acord să își vândă activele din Rusia sau să le predea unor manageri locali, în timp ce se străduiesc să respecte sancțiunile impuse de conflictul din Ucraina și să facă față amenințărilor Kremlinului că activele deținute de străini ar putea fi confiscate.
Compania a declarat că se va asigura că cei 62.000 de angajați ai săi din Rusia vor continua să fie plătiți până la încheierea oricărei tranzacții și că aceștia vor avea locuri de muncă viitoare la orice potențial cumpărător.
MEDIAFAX
Citiți principiile noastre de moderare aici!