„Chiar dacă embargoul asupra țițeiului rusesc, demarat în 5 decembrie anul trecut, a produs puține perturbări, există temeri că interzicerea produselor rafinate precum motorina ar putea să nu fie atât de lină. Prețurile livrărilor la termen pe piața europeană au crescut deja”, arată publicația americană, conform sursei menționate anterior.
Până anul trecut, Rusia a furnizat aproximativ jumătate din importurile de motorină ale Europei, volume care sunt dificil de înlocuit într-un timp scurt, însă în ultimele săptămâni rafinăriile și-au pregătit rezerve pentru acest moment. Analiștii spun că pentru a suplimenta volumul lipsă, Europa va fi nevoită să importe motorină din Arabia Saudită, Kuweit și Emiratele Arabe, dar și India, China și SUA.
[eadvert]
Franța și Germania sunt primele țări în care se produce această schimbare, prin reducerea de achiziții de motorină rusească.
„Această reechilibrare, care abia începe, va provoca aproape sigur tensiuni care forțează prețurile mai mari, spun analiștii. În primul rând, distanțe mai mari pentru transportul motorinei implică nave mai mari de transport, iar timpii de expediere mai lungi vor crește costurile. Ar putea apărea și defecțiuni de livrare a combustibililor”, mai arată NY Times, luând în considerare și cererea în creștere din China, după redeschiderea economiei, relatează Biziday.ro.
Rusia, a reușit să compenseze parțial pierderile cauzate de petrol în Europa, importându-și țițeiul în India, Turcia și alte țări.
„În Europa, nu este de așteptat să apară imediat un deficit de motorină și alte produse petroliere; rezervele oferă cel puțin un tampon pe termen scurt. (…) Totuși, diferența dintre prețul motorinei și cel al petrolului, de peste 40 de dolari/baril, este cu mult peste normal, deși este mai mică decât anul trecut. În același timp, șoferii plătesc la pompă o motorină cu 15% mai scumpă decât benzina, față de o diferență de 3% în 2021”, scrie sursa menționată anterior.
Exporturile Rusiei s-au menținut la un nivel mult mai bun decât se așteptau analiștii în 2022. În decembrie, Rusia a câștigat aproximativ 12,6 miliarde de dolari din petrol, o scădere de aproape 24% față de 2021.
Trimite articolul
Xacum sa vezi scumpiri la carburanti … slava Ucraina 🙂
Știrea asta este pentru proști. Și e mare lucru ca rușii sa vândă petrol la supra preț în Europa prin firme din China, India sau USA? Își fac firme prin paradise fiscale unde nici naiba nu-i întreabă de sănătate.
-
Ai citit si articolul sau doar titlul ?
… si impune importul din Qatar? :))) Nu ma intereseaza ce mai debiteaza astia …
Asta e dezastru total pt Orban Viktor care a cumparat ieftin de la rusi si a vandut scump in Europa.