O autostradă care trece pe sub un lac pe o porțiune de 10,70 kilometri este cea mai nouă realizare a Chinei în domeniul infrastructurii rutiere, scrie digi24.ro, care citează CNN. Tunelul subacvatic a fost construit pe sub lacul Taihu și a costat aproximativ 1,65 miliarde de dolari.
[eadvert]
Tunelul face parte dintr-un tronson de 43,9 kilometri ai autostrăzii Changzou-Wuxi, inaugurat pe 30 decembrie 2021, o rută alternativă pentru cei care călătoresc între orașele Shanghai şi Nanjing. Pentru construirea tunelului autostrăzii au fost folosite peste 2 milioane de metri cubi de beton. Este lat de 17,45 de metri și are șase benzi de circulație pe două sensuri de mers. Tavanul tunelului este iluminat cu LED-uri concepute special pentru a preveni oboseala, în cazul șoferilor.
Autostrada Taihu este cea mai lungă astfel de şosea subacvatică a Chinei. Cea mai lungă autostradă subacvatică din lume este tunelul Ryfast din Norvegia, cu o lungime de peste 14 kilometri. Cel mai lung tunel săpat sub apă este Canalul Mânecii, cu o lungime de 37,9 kilometri şi care leagă, pe cale ferată, Anglia de Franţa, mai transmite sursa citată anterior.
Trimite articolul
XIi asteptam la noi sa faca autostrada , poate asa are si Romanik o sansa !
(Btw, fain cum China infloreste, dar oare cand va fi trasa la raspundere pt pandemia asta ?!)
Sa vina sa faca Ciuperca
-
Nici chinezii nu ar face nimic bun cu ea. Cand proiectul ajunge la Bolojan si el spune asta o elimini, asta nu o pui, studiu geo nu trebuie etc etc. Poti fi cel mai mare arhitect daca esti legat de maini si picioare de un nebun atotstiutor
-
cornel&xxx nici muue nu ati luat/dat la Ciuperca si deplangeti situatia acestui deal, asa i s a gresit. Dar lucrurile bune nu le mai vedeti.
-
Care or fi alea bune in ultima vreme cacatule? Centura si pasajele sunt facute de Bucuresti? Demolarile si porfirul? Taxele si Cetul falimentar? Spune cacatule
-
Daca nu era Bolojan nu numai ca Oradea era la nivel de Beius ci nici orasele care au invatat de la el nu se dezvoltau. Tot ce s-a facut se datoreza lui. Proiectele si executiile nu le face primarul bai prost in gura ce esti! Centrul era un cacat, drumurile nu existau, centura nu exista daca nu se implica el, infrastructura, conductele, cablurile din aer nu erau trase iin pamant, pentru care l-au hulit ani de zile nu se faceau. Drumuri de biciclete nu erau. Parcuri noi nu erau. Cladirile din centru intrau un autodemolare demult. Cam asa era daca nu era Bolojan. Foarte multi primari au venit la dansul sa ia notite. Este un exemplu in Romania si nu numai. Cand inviti pe cineva din strainatate nu iti mai e jena sa le arati orasul din care esti.
-
Mai Dan esti tare prost, cum de Clujul, Iasi, Timisoara, Brasov s-au dezvoltat mai mult ca Oradea fara Bolojan, si acolo si in alte orase s-au facut exact ce enumeri tu mai sus. Cand ajungi in Cluj te apuca plansul cand vezi cat s-a dezvoltat fara Bolojan. Mai termina Dane ca esti pe nicaieri. Crezi ca alt primar nu facea nimic????
-
un excrement limitat ca tine,sunt sigur ca nu are bani sa ajunga in orasele enumerate sa stea macar o noapte, dar el stie cum s au dezv ele chiar fara Bolo. referitor la taxe daca tu nu ti permiti sa platesti taxele si impozitele in Oradea poti sa migrezi la sat ca nu pari a fi venit de mult la oras.
-
-
-
Nici chinezii nu ar face nimic bun cu ea. Cand proiectul ajunge la Bolojan si el spune asta o elimini, asta nu o pui, studiu geo nu trebuie etc etc. Poti fi cel mai mare arhitect daca esti legat de maini si picioare de un nebun atotstiutor
Mare lucru , noi avem majoritatea strazilor subacvatice după cea mai mica ploaie !