Competiția AROBS X-Man România 2023 va reuni la start circa 400 de sportivi, dornici să-și testeze limitele la distanța lungă Ful Iron Man (3,8 km înot, 180 km ciclism și 42,2 alergare), semi-lungă (1,9 km înot, 93 km ciclism și și 21,5 km alergare), sau olimpică (1,5 km înot, 40,8 km ciclism și 11,8 km alergare), aceasta din urmă fiind organizată în premieră sub denumirea Cupa Star Stone. Timpul limită este de 16 ore.
„Dificultatea concursului de anduranță nu este dată doar de distanțele diferitelor etape, dar și de faptul că ele sunt parcurse consecutiv, fără oprire, solicitând sportivii la maxim, atât din punct de vedere fizic cât și mental”, a declarat Istvan Szokolszky, vicepreședinte Xterra
Număr record de sportivi
Numărul sportivilor din străinătate a ajuns la 80 din 10 țări, cei mai mulți fiind din Ungaria (30), Serbia (17) și Croația (13). Dacă anul trecut bugetul de cheltuieli a fost de 35.000 de euro, anul acesta va fi în jur de 80.000 euro. Directorul APTOR, Alexandru Chira, a anunțat că instituția pe care o conduce finanțează evenimentul cu suma de 85.000 lei. „Este singurul eveniment sportiv de pe agenda noastră. Mă bucur să aud că a crescut numărul sportivilor, atât din străinătate, cât și din alte județe, acest lucru contribuind la economia turismului local. Cu toate șantierele din oraș am reușit să găsim un traseu nou. Sper ca în timp să devină o sărbătoare a întregului oraș. Meritul este al echipei Xterra și a partenerilor”, a explicat Chira.
„Competiția va fi transmisă prin live streaming pe pagina de facebook al competiției X-Man Romania sau pe pagina de web: www.xmanromania.ro, precum și pe pagina Europsort Online. Comentator sportiv îl vom avea alături de noi pe Alex Ciocan, cunoscut de la Europsort”, a precizat Istvan Szokolszky.
Startul probei de înot pentru distanța lungă se va da pe data de 17 iunie 2023, dimineața la ora 7:00 la lacul de acumulare de la Fughiu, se trece la proba de ciclism pe traseul Fughiu-Husasău de Criș-Ineu-Botean-Bălaia, pe un traseu de 17,4 de km închis circulației rutiere. „Sportivii parcurg bucla de 10 ori, după care revin la Oradea în alergare pe traseul Fughiu-Podgoria-Oradea pentru ultima etapă. Proba de alergare se va desfășura în centrul orașului, iar Finish-ul competiției va fi în Piața Regele Ferdinand. Rugăm locuitorii localităților menționate să fie înțelegători și răbdători în zonele în care concurenții parcurg traseele marcate. Mulțumim pentru înțelegere și susținere!”, a precizat Szokolszky. Fondul de premiere este de 8.000 de euro, cele mai mari premii fiind de 600 euro, la care se adaugă medalii și trofee.
Organizator și participant în cursă, Laszlo Szucs a anunțat că toți cei care vor trece linia de sosire „vor primi o medalie de ciocolată în colaborare cu Piața 9”.
Marta Varadi a prezentat evoluția competiției, care a pornit în urmă cu 13 ani cu 16 competitori la start și acum are în jur de 400, 30 fiind din Oradea.
„Faptul că avem cei mai mulți sportivi din străinătate înscriși ne arată că avem un potențial foarte bun de creștere. Trei factori contribuie la acest lucru, faptul că la Oradea se poate ajunge direct de pe autostradă, cheltuielile care sunt mici pentru cei care vin din străinătate și orașul, care se află într-o continuă modernizare. Peste tot unde se organizează astfel de curse în străinătate este o adevărată sărbătoarea, iar la acest lucru mai avem de lucrat”, a menționat Marta Varadi în cadrul conferinței de presă.
Potrivit organizatorilor, la noi înscrierea variază între 80 și 220 de euro, în timp ce în străinătate de la 300 la 700 euro.
Evenimentul este sprijinit de Primăria Municipiului Oradea, Poliția Rutieră, Jandarmeria Oradea, Primăria Oșorhei, Primăria comunei Ineu de Criș, SMURD și Salvamont Salvaspeo Bihor. La pregătirea evenimentului participă peste 220 de voluntari.
[eadvert]
Alex Chira, Marta Varadi, Istvan Szokolszky, Laszlo Szucs FOTO: TEODOR BIRIȘ
Citiți principiile noastre de moderare aici!