Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă nr. 1 din Oradea a organizat, joi, Concursul Regional de Tenis de Masă „Special Olympics”, destinat copiilor cu dizabilităţi intelectuale. Competiţia s-a derulat în cadrul proiectului educativ „Câştigă-ţi un prieten special”, înregistrat în Calendarul Activităţilor Educative Regionale şi Interjudeţene 2015 ale Ministerului Educaţiei. Câştigătorii competiţiei de joi au fost recompensaţi cu diplome şi medalii. Totodată, participanţii au avut parte şi de mici surprize din partea sponsorului evenimentului.
„Proiectul se derulează în perioada ianuarie – noiembrie 2015 şi cuprinde patru concursuri regionale, organizate la Oradea cu sprijinul Fundaţiei «Special Olympics România» (tenis de masă – 26 februarie, fotbal şi abilităţi individuale – 9 aprilie, badminton – 4 iunie, baschet şi abilităţi individuale – 22 octombrie). Scopul proiectului este dezvoltarea fizică şi mentală a copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi intelectuale şi fizice şi promovarea unui stil de viaţă sănătos prin participarea la Competiţiile Sportive Regionale Special Olympics, conform calendarului sportiv avizat de Fundaţia Special Olympics România”, a declarat prof. kinetoterapeut Adrian Omuţ, coordonatorul de proiect.
208 copii şi tineri cu dizabilităţi intelectuale şi fizice (IQ mai mic de 70), cu vârste cuprinse între 8-21 ani, din şase judeţe (Bihor, Cluj, Arad, Sălaj, Satu Mare şi Sibiu) sunt beneficiarii direcţi ai proiectului. Aceştia sunt elevi ai unor şcoli speciale, elevi integraţi sau tineri care frecventează diferite centre de zi, provenind atât din familii, cât şi din centre de plasament/plasament familial.
„Impactul educativ asupra grupului ţintă porneşte tocmai din deviza Special Olympics: «Vreau să câştig! Dar dacă nu pot câştiga, vreau să fiu brav în încercarea mea!». Premisa acestor competiţii nu este stimularea competitivităţii, ca în cazul sporturilor de performanţă, ci tocmai îmbunătăţirea stării de sănătate, dezvoltarea deprinderilor motrice de bază şi a calităţilor motrice, ca urmare a antrenamentelor propuse şi oferirea unor alternative sociale de petrecere a timpului liber, având ca finalitate creşterea stimei de sine și încrederii în forțele proprii, pe termen scurt şi integrarea activă în viaţa socio-profesională şi economică, pe termen lung”, a mai arătat prof. Adrian Omuţ.
Citiți principiile noastre de moderare aici!