”Ceea ce înţeleg prea mulţi dintre profesorii universitari prin pedagogie este un discurs lung şi teoretic, din care studenţii nu reţin nimic. Motivul pentru care se întâmplă asta este faptul că universităţile din România nu înţeleg să producă specialişti“, a precizat şeful Departamenului de integrare europeană din cadrul Centrulului Educaţia 2000+, Eugen Palade.
Unul dintre motivele introducerii “materiilor inutile”, spun studenţii, este ca unii profesori să-şi păstreze cursurile. “Un seminarist ne-a spus că nişte cursuri cum este cel de slavă veche se vor preda până când vor ieşi la pensie profesorii respectivi“, spune un student la Facultatea de Litere din cadrul Universităţii Bucureşti.
“Este o problemă veche aceea că unii dintre profesori nu ştiu să predea altfel decât teoretic, iar definiţiile abstracte pe care le dau ei sunt, în cel mai bun caz, insuficiente. Până la urmă, studenţii vor să se specializeze pentru ca, la sfârşitul studiilor, să intre cu succes pe piaţa muncii, iar cu informaţiile de la aceste cursuri teoretice nu vor fi niciodată bine pregătiţi să-şi atingă scopul”, explică Mihaela Ionescu, specialist în pedagogie la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE).
Mihaela Ionescu mai spune că, dacă la cursuri e acceptabil să se predea multă teorie, este absurd ca informaţia de la curs să fie reluată la seminar. “Măcar la seminarii ar trebui să se simuleze practica“, spune specialistul ISE. De asemenea, studenţii spun că resursele materiale ale facultăţilornu le permit seminariştilor să desfăşoare cursuri practice.
Potrivit specialiştilor în educaţie, cel mai grav efect al cursurilor excesiv de teoretice este calitatea slabă a viitorilor profesori. “Dacă absolvenţii care se angajează în alte domenii decât cele pedagogice se vor lovi de situaţii practice, viitorii profesori ies din facultate cu nişte cunoştinţe şubrede, nu au nici cea mai vagă idee despre ce se întâmplă într-o şcoală adevărată şi se vor purta ca atare“, explică specialistul Centrului Educaţia 2000+.
Problema programei universitare este dificil de rezolvat, din pricina autonomiei universitare, care, fiind o caracteristică a universităţilor din toată lumea, este unanim recunoscută ca fiind unul dintre aspectele pozitive ale învăţământului superior.
În prezent,nici o universitate din România nu se află în clasamentul Shanghai şi în celelalte sisteme de ierarhizare internaţională a instituţiilor de învăţământ superior.
Clasamentul Shangai al instituţiilor de învăţământ superior din întreaga lume are 500 de locuri şi este alcătuit în funcţie de performanţele acestora. În prezent, în acest clasament se găsesc şi cinci universităţi din Europa de Est: trei din Polonia şi două din Ungaria.
Realitatea.net
Trimite articolul
XAm facut doua facultati in Oradea, si 0 nu mi-e rusine sa recunosc – le-am facut pentru alea doua bucati de hartie de se numesc “diplome”. Nu m-au invatat nimic. Pur si simplu nu pot sa ma gandesc la un singur lucru – unul singur – despre care sa pot spune “eh, chestia asta am invatat-o in facultate”. O chestie despre care sa pot sa spun ca mi-a folosit in viata. Ceva.
Profesorii sunt mai plictisiti decat studentii. Materia e haotica, cursurile puse anapoda, secretarele nu dau doi bani pe tine si isi fac treaba prost. Notele se acorda uneori dupa cum te percepe profesorul si nu ceea ce stii.
Sincer sa fiu, nu ma mira ca din ce in ce mai multi tineri aleg sa nu urmeze o facultate dupa liceu. Bani aruncati in vant. Diploma – te poti sterge cu ea dupa ce mananci rosii cu lapte. Putini te angajeaza pentru diploma si prefera sa coopteze tineri fara pregatire pentru ca ii costa mai putin.
Jalnic. Pur si simplu jalnic.
Mi-e rusine cand citesc ca nici macar o singura universitate din sutele care is in tara nu se regaseste in clasamentul acesta. Degeaba, unde nu e cap, e vai de picioare; cu incompetentii astia la conducere nici nu o sa fim in graba clasati in clasamentul de mai sus. Respect pentru Ungaria, care de bine, de rau, are 2 universitati in clasament. Sunt roman, dar o zic cu parere de rau, ca ungurii sunt cu cateva clase peste noi, aproape in orice domeniu. Hai, sa traim bine.
..da dar la noi sunt 100 de ingineri si un munictor..in tarile dezv sunt 1 inginer si 100 de muncitori…problema e ca toti care termina facultatea..au pretentii de oameni cu studii superioare si doresc sa lucreze doara asa ceva….dar ei nu se gandesc ca ahabr nu au de nimic…ca au copiat sau au platit toate examenele…si asta e valabil in toate domeniile…ce doctori ies??..ce ingineri???…doctorii te omoara si blocurile facute de inginerii nostrii pica pe tine….o tzara de rahat!
De tot cacatul. La eftimie murgu ies pe banda rulanta absolventi care primesc diploma pe branza.
La ce vreti mai dobitocilor salarii mai mari, tuva rasa mamii voastre de nesatui?
LA CE???????????????????????
prostia se plateste.
Nu exista facultate in Or, ceea ce este ii doar o vrajeala ca nu se poate numi faculta
O abureala totala in UNIVERSITATEA DIN ORADEA!Profesorii iti dicteaza si povestesc vrute si nevrute pe care sincera sa fiu multe nu se inteleg si sunt materii care nu ne ajuta absolut la nimic,deoarece cred ca daca mergi la un interviu nu te intreaba ce a facut SMITH,XENOFON ETC…!multi termina facultatea si nu isi gasesc loc de munca in acel domeniu deoarece se cere experienta ca nu mai au timp sa mai invete altii ca doar la facultate nu te invata nimic! vai de tara asta si de facultatile noastre!!!!!