În şedinţa de săptămâna trecută, Guvenul a alocat 10 milioane de lei pentru demararea Programului RO-LA. Este vorba despre un program prin care se urmărește reducerea poluării, a noxelor şi a emisiilor de CO2 din atmosferă.
Concret, noul program de finanțare vizează reducerea efectelor negative pe care transporturile rutiere de marfă le produc asupra mediului, prin transferul unui segment al transportului de marfă dinspre transportul rutier către calea ferată.
Transportul de tip RO-LA reprezintă forma particulară de transport combinat în care vehicule rutiere autopropulsate sunt transportate pe calea ferată, în trenuri compuse din vagoane specializate.
Încărcarea şi descărcarea vehiculelor rutiere pe, respectiv de pe vagoanele specializate, se realizează în terminale specializate, prin intermediul sistemelor proprii de autopropulsie şi prin rulare pe roţile proprii. Şoferii vehiculelor rutiere autopropulsate pot însoţi respectivele vehicule pe durata transportului feroviar, caz în care sunt transportaţi în vagoane de călători (vagoane cuşetă sau vagoane de clasă).
Potrivit Ministerului Mediului, Programul RO-LA se înscrie în Politica naţională a României în domeniul energiei din surse regenerabile (SRE), în vederea corelării cu economiile de energie şi creşterea eficienţei energetice, componente importante ale pachetului de măsuri necesare pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi pentru respectarea Protocolului de la Kyoto la Convenţia-cadru a Organizaţiei Naţiunilor Unite”.
Supliment Rabla Clasic
Tot în şedinţa de săptămâna trecută, Guvernul a majorat cu 25 de milioane de lei bugetul alocat Programului Rabla Clasic, ceea ce înseamnă 3.800 de vouchere în plus pentru acest an. Se asigură, astfel, continuarea Programului Rabla, program de succes aflat la cea de-a treisprezecea ediție, pentru a încuraja cumpărarea de autoturisme care nu poluează și sunt mai sigure în trafic.
Citiți principiile noastre de moderare aici!