Apple, Google, BMW şi Microsoft sunt pe primele locuri în topul companiilor la care vor să muncească studenţii români, potrivit unui studiu realizat de către compania internaţională Universum Global. Studiul a fost realizat pentru prima dată în România, pe un eşantion de 10.492 de studenţi de la 46 de universităţi şi 136 de specializări.
În fruntea clasamentului se mai află Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiei cu Mediul de Afaceri, Samsung, Banca Transilvania, L‘Oreal, Ministerul Finanţelor, Raiffeisen Bank, Facebook, BRD, Volkswagen Group, Coca-Cola, BCR, Ministerul Comunicaţiilor şi al Societăţii Informaţionale.
În domeniul retailului, Kaufland este pe locul 35, Lidl pe 43, Auchan pe 54, Carrefour pe 61, Metro pe 69 şi Billa pe 92.
Clasamentul domeniului automotive în funcţie de preferinţele studenţilor este următorul: BMW Group, Volkswagen Group, Ford Romania, Daimler/Mercedes Benz, Dacia. Studenţii români aşteaptă un salariu mediu de 587 euro, în contextul în care salariul mediu la nivel de economie este de 440 de euro.
Ce contează, ce vor
Rezultatele studiului evidenţiază faptul că echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională joacă cel mai important rol pentru studenţii care se află în căutarea unui job. Pe locul doi se află siguranţa locului de muncă, iar pe trei independenţa şi autonomia la locul de muncă. Provocările şi competiţia intelectuală, dar şi cariera internaţională, sunt alte priorităţi ale studenţilor care au participat la studiu.
La întrebarea spre ce domenii vor să se îndrepte studenţii după terminarea studiilor, răspunsurile diferă în funcţie de domeniul de studiu şi de sex. La general, locul întâi este ocupat de inginerie şi producţie, urmat de software şi IT, media şi advertising, arte, creaţie şi timp liber. Turismul, sistemul bancar şi sănătatea sunt următoarele domenii în care vor să se angajeze tinerii. La finalul clasamentului se plasează domeniul educaţiei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!