Dajbog a subliniat că măsura reparatorie se va aplica de joi.
Prin același ordin aprobat de către vicepremierul Gabriel Oprea, au fost clarificate aspectele privind acordarea sporului pentru munca prestată pe timp de noapte, pentru activitățile desfășurate în baza programărilor sau a planificărilor aprobate de unitate, inclusiv pentru cazurile când aceste activități se desfășoară în ture.
Totodată, se reglementeză modalitatea de stabilire a gradațiilor pentru perioada concediului de creștere a copilului, cât și modalitatea de acordare a ajutorului în caz de deces pentru familiile angajaților Ministerului Afacerilor Interne care și-au pierdut viața în timpul serviciului.
Acest ajutor acordat în caz de deces reprezintă venit neimpozabil și este exceptat de la plata contribuțiilor sociale obligatorii.
În cazul decesului angajaţilor aflaţi în misiune este prevăzută posibilitatea pentru soţul supravieţuitor sau copii de a se angaja în MAI, iar în cazul în care copiii angajatului decedat în misiune îndeplinesc cerinţele prevăzute de lege, ei se pot înscrie, fără examen, în instituţiile de învăţământ al MAI.
„Totodată, în acest an a fost reglementată problema decontării transportului pentru lucrătorii care au fost mutaţi sau transferaţi în interesul serviciului în altă localitate decât cea de domiciliu, dar şi situaţia privind posibilitatea avansării înainte de termen a angajaţilor merituoşi. Tot prin ordin de ministru a fost reglementată metodologia de acordare a drepturilor salariale pentru personalul contractual promovat în funcţii. În aceste condiţii, peste 3.500 de angajaţi – personal civil au fost promovaţi în funcţie”, a declarat Monica Dajbog.
Munca prestată în zilele libere şi de sărbătoare legală va fi recompensată. „Actul normativ aprobat de Guvern stabilește, practic, recompensarea cu un spor de 75% din solda sau salariul de bază în vigoare la data de 31 decembrie 2009, a timpului efectiv lucrat în zilele de repaus săptămânal, sărbători legale și în celelalte zile libere stabilite prin lege, în cazul în care nu se poate acorda timp liber corespunzător. Așa cum a fost prezentat și la momentul respectiv, adoptarea acestei ordonanțe a fost absolut necesară în condițiile insuficienței personalului raportat la timpul de muncă afectat misiunilor operative, derulate 24 de ore din 24, 7 zile din 7”, explică Dajbog.
Aceeași Ordonanță de Urgență a reglementat cuantumul drepturilor personalului care execută lucrări de excepție sau misiuni speciale, stabilind ca bază de calcul salariul de bază, respectiv solda lunară prevăzută de legislația în vigoare la data de 31 decembrie 2009. Prin acordarea de procente diferențiate ale acestui cuantum a rezultat o majorare a numărului beneficiarilor din unitățile operative ale unor astfel de creșteri de salariu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!