În 15 aprilie s-a încheiat campania de informare privind scrisorile anuale pentru clienţii sistemului de pensii private din România. Potrivit Asociaţiei Pensiilor Administrate Privat din România (APAPR), toţi administratorii de fonduri de pensii private au expediat, potrivit legislatiei în vigoare, peste cinci milioane de scrisori de informare pentru tot atâţia participanţi la fonduri. „În perioada imediat următoare, aceste cinci milioane de scrisori anuale de informare vor începe să ajungă la destinatari”, ne-a informat Mihai Bobocea, secretarul APAPR.
Scrisori
Scrisoarea anuală de informare este obligatorie şi gratuită, se expediază participantului la ultima adresă de corespondenţă comunicată şi conţine date privind situaţia contului personal de pensie privată la sfârşitul anului 2009, situaţia financiară a fondului de pensii private ales de participantul respectiv, precum şi situaţia financiară a societăţii de administrare a acelui fond de pensii.
„Partea de date financiare a scrisorii are trei secţiuni: informaţii privind activul personal acumulat de participant; informatii privind situţia financiară a fondului de pensii şi informaţii privind situaţia financiară a societăţii de administrare a fondului de pensii”, a explicat secretarul APAPR.
Dacă în perioada următoare un participant nu primeşte scrisoarea de informare anuală, el trebuie să se adreseze direct administratorului fondului său de pensii private, care are obligaţia legala de a-i expedia această scrisoare. Pentru ca participantul să se asigure că primeşte în fiecare an scrisoarea de informare, el trebuie să comunice în scris administratorului orice modificare a adresei de corespondenţă sau a altor date personale.
Dan Birta
Citiți principiile noastre de moderare aici!