Cele două loturi sunt puse în circulație cu o întârziere de aproape un an. Inițial, acestea ar fi trebuit puse în funcțiune în trimestrul III al anului 2017, conform celor arătate pe website-ul CNAIR.
Lotul 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, km 41+250 – km 53+700, între localitățile Aiud – Mirăslău are o lungime de 12,45 km și a fost construit de Antreprenorul Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA. Valoarea contractului aferentă lotului 3 este de 420 milioane lei fără TVA.
Lotul 4 al autostrăzii Sebeș – Turda, km 53+700 – km 70+000, între localitățile Mirăslău – Turda are o lungime de 16,30 km și a fost construit de Antreprenorul Asocierea S.C. PORR Construct S.R.L. – PORR Bau GmbH. Valoarea contractului pentru lotul 4 este de 470 milioane lei fără TVA.
29 din 70
Autostrada Sebeș – Turda asigură o legătură între secțiunile autostrăzii existente A1 – Orăștie-Sibiu și A3 – Gilău-Câmpia Turzii, cu o lungime totală de aprox. 70 km, o viteză de proiectare de 120 km/h, inclusiv 7 intersecții, 4 servicii, 4 zone de odihnă, 1 centru de întreținere și control, 1 centru de întreținere și monitorizare și 66 de structuri, informează CNAIR.
Autostrada va conecta orașele Sebeș, Alba Iulia, Teiuș, Aiud și Turda. Valoarea totală a obiectivului ”Autostrada Sebeș – Turda” este de 1,9 miliarde lei (cu TVA) și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel:
75% reprezintă contribuția Uniunii Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională – 1.2 miliarde lei;
25% contribuția națională (bugetul de stat) – 405 milioane de lei, iar restul de 330 milioane de lei reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.
Celelalte două loturi, 1 Sebeș – Sântimbru (17 km) și 2 Sântimbru – Aiud (24 km), ar fi trebuit finalizate deja până în decembrie 2017, conform celor arătate pe fișele de proiect de pe site-ul CNAIR. Cele două tronsoane sunt la 49%, respectiv 46% stadiu fizic de realizare, astfel încât termenul avansat de ministrul Lucian Șova pentru darea în circulație, vara anului 2019, este considerat unul utopic, de către Asociația Pro Infrastructura.
Citiți principiile noastre de moderare aici!