Topul a fost realizat de Cushman & Wakefield, companie din domeniul serviciilor imobiliare comerciale pe baza datelor referitoare la consumul total de alimente și băuturi. În cadrul studiului, au fost luate în calcul restaurantele, unitățile fast-food, cafenelele, ceainăriile și gelateriile.
Potrivit consultanților Cushman & Wakefield, în Europa, în anul 2016 au fost cheltuiţi echivalentul a 796 de miliarde de euro în sectorul de mâncare şi băutură, în condiţiile în care ritmul mediu de creştere al pieţei din ultimul deceniu a fost de 4,2% pe an. Pentru următorii 10 ani (2017-2026),se estimează un ritm mediu de creştere de 4,9% pe an.
România s-a clasat pe locul al doilea în funcţie de ritmul de creştere din ultimii zece ani, estimat la 7,2% pe an, şi se află pe aceeaşi poziţie şi în funcţie de potenţialul de creştere pentru următorul deceniu, ritmul mediu de creştere fiind estimat la 8,8% pe an.
Prima poziție este ocupată de Turcia, care îşi păstrează un ritm de creştere peste media europeană.
Citiți principiile noastre de moderare aici!