Proiectul a vizat crearea premiselor dezvoltării unor programe de formare continuă în medicina de urgență, precum și implementarea unor protocoale de practică care să ducă la creșterea calității serviciilor de sănătate oferite populației. În program sunt implicați peste 100 de urgentiști, peste 200 de asistenți și medici și peste 50 de paramedici.
Proiectul a asigurat: dotarea celor 13 centre de formare a paramedicilor cu echipamentele IT necesare desfășurării activității de formare; dezvoltarea curriculumului de formare în triaj și în managementul departamentului de urgență; pregătirea de resurse pentru formarea profesioniștilor la diverse niveluri: paramedici și asistenți medicali; participarea a peste 500 de asistenți și medici din 75 de spitale din țară la diverse cursuri – Triaj, Managementul Departamentului de Urgență, Dezvoltarea cercetării și Publicarea articolelor științifice; evaluarea și elaborarea de recomandări cu privire la îmbunătățirea formării în rezidențiat la nivelul specialității de medicină de urgență; realizarea a peste 27 de algoritmi, instrucțiuni pentru externare și revizuirea protocolului de triaj.
„Prin rezultatele sale, proiectul de față reflectă eforturile Ministerului Sănătății și ale Departamentului pentru Situații de Urgență de a oferi pacienților servicii medicale de urgență eficace și eficiente, centrate pe nevoile pacientului, reducerea variabilității practicii medicale între diverse unități de primire urgențe, implementarea managementului de caz prin abordarea multidiscipinară, stabilirea traseului pacientului și asigurarea continuității îngrijirilor medicale”, a declarat dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență din Ministerul Afacerilor Interne.
Citiți principiile noastre de moderare aici!