“În 2009, conform datelor statistice, din 100 de apeluri către serviciul de urgenţă112, peste 24 erau reale, comparativ cu 13,6 la nivelul anului 2008. Este o creştere semnificativă, având în vedere că în 2005 aveam trei apeluri reale dintr-o sută”, a spus Opriş, în cadrul unui eveniment organizat la sediul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), cu ocazia Zilei Europene a numărului de urgenţă 112.
Potrivit directorului STS, reducerea numărului de apeluri false a dus, implicit, la o scădere, în 2009, cu 22, 3% a apelurilor către 112, fiind înregistrate aproximativ 24 de milioane de solicitări de urgenţă, dintre care 17 milioane au fost apeluri abuzive. “Statistica apelurilor abuzive arată că dintre acestea, 31% au fost apeluri injurioase, 43% apeluri silenţioase, adică date din greşeală, 20 % apeluri diverse, la care solicitantul a apelat şi a închis imediat, în timp ce 6 procente au fost apeluri date de oameni care doreau să rezolve orice problemă, care nu era neapărat o urgenţă, adică se foloseau de 112 în lipsa altor instituţii care i-ar fi putut ajuta”, a explicat Marcel Opriş.
În opinia şefului STS, reducerea apelurilor abuzive s-a datorat mai multor campanii desfăşurate de Serviciu în cursul anului trecut împreună cu operatorii de telefonie mobilă. ”Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a iniţiat, în perioada 20 martie-20 iunie 2009, o campanie prin care clienţii operatorilor de telefonie mobilă deţinători de cartele preplătite care iniţiază apeluri abuzive către serviciul de apeluri urgenţă 112 primesc SMS-uri de avertisment pe terminal. Impactul campaniei a fost semnificativ, numărul apelurilor false scăzând cu peste cinci puncte procentuale, la 77,4% la finele lunii mai 2009″, a arătat Opriş, care a adăugat că încă din anul 2008, STS a implementat un serviciu de localizare a apelurilor făcute la 112 prin intermediul celulelor operatorilor de telefonie mobilă.
În ceea ce priveşte apelurile reale, statistica arată că din totalul apelurilor înregistrate anul trecut, un număr de de 5,757 milioane au fost cazuri de urgenţă, din care 1,527 milioane au transferate către Poliţie şi 2,766 milioane către Serviciul Ambulanţă, comparativ cu anul 2008, când din aproximativ 31 de milioane de apeluri, 4,19 milioane au fost solictări de urgenţă, Poliţia preluând 1,42 milioane de cazuri, iar Ambulanţa un număr de 2,42 milioane de apeluri. “Din 24 de milioane de apeluri în 2009, 6 milioane au fost apeluri reale, deci suntem în creştere faţă de anul trecut cu peste 20%, iar acum în ianuarie cu 24%. Lumea începe să sune doar dacă are nevoie, ceea ce este un lucru foarte bun”, a mai spus Opriş.
Directorul STS a mai spus că din cei aproximativ 2800 de angajaţi ai Serviciului, aproximativ 700 lucrează doar pentru sistemul unic de urgenţă 112. “Avem 600 de operatori, exclusiv doamne şi domnişoare. Este adevărat că în ultimul timp, aproximativ 10% dintre acestea au renunţat la acest job din cauza condiţiilor deosebite de stres şi a altor probleme. Totuşi, putem acorda sprijin atât pentru cetăţenii români, cât şi pentru cei străini, aceştia beneficiind de suport în mai multe limbi: maghiară, germană, sârbă, bulgară, ucraineană, poloneză sau engleză, în funcţie de regiunea din care se face apelul”, a explicat Opriş, care a adăugat că în prezent sistemul permite receptarea unui număr de 1200 de apeluri simultan, dintre care aproximativ 100 sunt prelucrate instantaneu.
Ziua Europeană a numărului de urgenţă unic 112 pentru ţările UE, ajunsă la cea de-a doua ediţie, este sărbătorită pe 11 februarie în 27 de ţări, acţiunile cu caracter informativ urmărind şi îmbunătăţirea procentului de doar 24% al europenilor care ştiu că pot suna la 112 din orice stat membru.
Numărul de urgenţă 112 a fost lansat în 1991. În 2009, Comisia Europeană a decis ca 11 februarie să fie Ziua Europeană 112.
Sursa NewsIn
Citiți principiile noastre de moderare aici!