Cu toate că ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi,
susţine transformarea taxei de primă
înmatriculare într-o taxă anuală,
propunerea sa este întâmpinată cu
rezerve de instituţiile statului, precum şi
de reprezentanţii industriei auto.
Producătorul autohton Dacia doreşte
păstrarea unei majorări consistente a taxei
pentru înmatriculările de maşini
second-hand, în timp ce Ministerul
Transporturilor propune creşterea taxei pentru
maşinile second-hand în funcţie de
gradul de poluare şi de capacitatea
cilindrică.
Propunerile nu par a coincide nici în ceea ce
priveşte maşinile noi. Dacia susţine
neplata taxei pentru înmatricularea
maşinilor noi Euro 4, cu o capacitate
cilindrică de până la 2.000 de
centimetri cubi, măsură adoptată de
cabinetul Tăriceanu în decembrie anul
trecut.
Ministerul Transporturilor, pe de altă parte, cere
reducerea taxei pentru înmatricularea unor astfel
de maşini, însă nu eliminarea
completă.
Potenţialii cumpărători de
maşini aşteaptă
„Noi am propus o cale de mijloc, cumva dublarea
taxei auto pentru maşinile second-hand şi
păstrarea ne impozitării la maşinile
noi, doar pentru acest an“, a declarat Constantin
Stroe, vicepreşedintele Dacia.
Introducerea unuie taxe anuale nu este văzută
de actorii implicaţi ca fiind cea mai bună
măsură în acest moment.
Intenţia ministrului Nemirschi de a reglementa
prin lege, şi nu prin hotărâre de
guvern, o viitoare formulă a taxei auto va
prelungi şi mai mult starea de incertitudine
în care se află populaţia, potrivit
experţilor din industria auto.
„Eu nu văd o lege pe taxa auto mai
devreme de 6-7 luni, dacă se recurge la Parlament.
Ministrul trebuie să iasă cu o clarificare
cât mai curând, pentru că pierdem
şi noi, pierd şi importatorii de autoturisme
secondhand“- Constantin Stroe.
Nemirschi a trimis către Guvern un memorandum care
cuprinde mai multe propuneri de modificare a taxei
auto, printre care şi revenirea la valorile din
iunie, şi introducerea unei taxe anuale pe
principiul „plăteşti în
funcţie de câte gaze scoţi pe
ţeava de eşapament“. Industria auto
consideră însă că revenirea la
vechile valori ale taxei este echivalentă cu
prăbuşirea pieţei auto din
România.
La sfârşitul anului trecut, Comisia
Europeană a trimis o scrisoare de atenţionare
României, în care se cerea modificarea noii
taxe de poluare, triplată în cazul
maşinilor second-hand, deoarece este
discriminatorie şi încalcă
legislaţia comunitară.
Evenimentul Zilei
Citiți principiile noastre de moderare aici!