“Datoriile de anul trecut către compania americană vor fi plătite de la buget, însă pentru achitarea lucrărilor ce urmează a fi efectuate anul acesta se va contracta un împrumut cu garanţie de stat”, a declarat, după conferinţa interministerială “South East Europeasn Transport Axis Cooperation”, Constantin Dascălu.
Acesta a adăugat că nu s-a stabilit încă cine va lua împrumutul, acesta putând fi contractat de compania Bechtel, de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii sau de CNADNR.
De asemenea, reprezentantul MTI a spus că nu a fost stabilită încă valoarea lucrărilor pe care Bechtel le va efectua în 2010, aceasta urmând să fie anunţată după prezentarea graficului lucrărilor pentru acest an.
Directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Dorina Torin, a spus joi la Realitatea FM că CNADNR aşteaptă ca Bechtel să găsească o soluţie de finanţare pentru continuarea lucrărilor la autostrada Transilvania, precizând că deocamdată anul acesta nu sunt bani în acest sens.
Suma minimă necesară pentru continuarea lucrărilor ar fi de două miliarde de lei, dar în acest moment există resurse financiare doar pentru plata datoriilor de anul trecut către compania Bechtel. O soluţie pentru continuarea lucrarilor ar reprezinta-o parteneriatul public-privat care ar duce implicit la modificarea contractului.
“Noi am făcut un grafic de eşalonare a datoriei în primele luni ale anului. Deja am început cu ianaurie, am făcut o plată. Facem şi în februarie, şi în martie. În aprilie sper să achităm toată datoria. Problema este următoarea, că nu avem bani pentru anul acesta, nu că nu ne-am achita datoria (…) Bechtel, prin acest document, prin care anunţă Sidicatul şi Inspectoratul Teritorial de Muncă (despre eventualitatea unor concedieri – n.r.), îşi ia nişte măsuri de precauţie, deoarece pentru a putea face o concediere îţi trebuie 90 de zile înainte. Ei (cei de la Bechtel – n.r.) sunt conştienţi astăzi că din banii pe care îi avem noi în buget pot să-şi recupereze datoriile şi că nu pot să le plătesc în continuare aşa cum le-am plătit anul trecut lucrările curent la 45 de zile. E clar că ei îşi iau măsuri înainte. Dacă nu găsim o formulă de finanţare, ei ce fac cu oamenii?”, a precizat Dorina Tiron.
Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a precizat că CNADNR nu se poate împrumuta la bănci pentru că acest lucru ar însemna să afecteze deficitul bugetar, menţionând că aşteaptă o soluţie din partea Bechtel.
Datoriile statului către compania Bechtel, constructorul Autostrăzii Braşov-Borş, ar putea duce la concedierea tuturor celor aproape 2.000 de angajaţi. Potrivit Cartel Alfa, sindicatul afiliat “Transilvania” de la Bechtel a primit deja o notificare din partea conducerii companiei privind începerea procedurilor de concediere colectivă.
Măsura are la bază datoriile de aproape 160 de milioane de euro pe care Compania Naţională de Drumuri trebuie să le achite constructorului.
Sursa Newsin
Citiți principiile noastre de moderare aici!