În fapt, sistemul detectează momentul în care are loc un accident şi trimite date preţioase către dispeceratele 112, chiar dacă pasagerii sunt inconştienţi.
Sistemule eCall este dotat şi cu un buton la îndemâna şoferului, care îi permite să anunţe imediat şi alte urgenţe din trafic. Practic, dispozitivul foloseşte senzori, accelerometru sau giroscop. Astfel, în cazul în care viteza unei maşini scade într-un interval foarte scurt de timp de la 100 km/h la 10 km/h, dispozitivul „înţelege” că s-a produs un accident şi se activează.
Reprezentanţii STS au precizat că operatorii de telefonie mobilă vor aloca mai multe numere acestui serviciu, iar către aceste cartele nu se vor putea efectua apeluri.
Toate mașinile noi trebuie dotate, de la 1 aprilie, cu sistemul eCall, potrivit unei reglementării a Uniunii Europene. Cu toate acestea, se fac demersurile necesare pentru cei care au deja o mașină și vor să o doteze cu acest sistem. Spre sfârșitul anului eCall va fi pus în vânzare și vor costa aproximativ de 60 de euro.
România este primul stat din Europa care şi-a modernizat infrastructura sistemului 112, la nivel naţional, cu capabilităţi eCall, şi este singura ţară care a pus în aplicare proiectul înainte de data recomandată.
Citiți principiile noastre de moderare aici!