Criza economică s-a reflectat şi în numărul de autoturisme noi înmatriculate de români în anul 2009, care a fost mult mai mic decât cel înregistrat în 2008. Potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCÎV), în anul 2009 au fost înmatriculate 116.020 autoturisme noi, cifră care reprezintă doar 59,09% din numărul de autoturisme înmatriculate în 2008 (283.605).
Cea mai bună lună a fost luna august când au fost înmatriculate peste 30.000 de autoturisme noi, iar cea mai slabă, luna noiembrie cu mai puţin de 15.000 de autoturisme noi înmatriculate.
Pe categorii
Pe locul întâi în topul celor mai vândute autoturisme noi se plasează Dacia cu 36.069 de unităţi, CIFRĂ care reprezintă totuşi o scădere faţă de anul 2008 cu -53,12%. Locul doi este ocupat de Volkswagen cu 9.530 de maşini noi (scădere de -56,75% faţă de 208), iar pe locul trei este Skoda cu 9.254 de maşini vândute (-62% faţă de 2008).
Renault se clasează pe locul patru cu 9.003 autoturisme (-58,24%). Ford ocupă locul cinci cu 7.176 de autoturisme noi vândute (scădere de -58,33), iar Opel locul şase cu vânzări de 6.139 de unităţi (-65,94%).
În top ten 2009 urmează Hyundai, 5.253 maşini vândute, Fiat (4.233), Chevrolet (3.929 unităţi) şi Peugeot cu 3.654 de autoturisme noi vândute.
Cele mai mari scăderi în 2009 le-au avut mărcile Lincoln, MG, Pontiac, Rolls Royce, Rover, Scion, Tata, Uaz, Vauxhall, şi Dongfeng, care nu au vândut anul trecut în România nici un autoturism. Rolls Royce a vândut în 2008, 12 autoturisme, iar în 2009 nici unul, semn că şi marii bogătaşi au fost atinşi de criză. Lincoln a vândut în 2008 şase maşini, iar în 2009 nici una.
Pe plus
Sunt şi mărci care au avut creşteri în 2009 la vânzările de autoturisme în România. Acura, de exemplu, a înregistrat o creştere de 400%, de la un autoturism în 2008, la cinci în 2009. Iveco a vândut în 2008 un autoturism, iar în 2009 patru. Hummer a înregistrat, de asemenea creşteri la vânzări. De la 32 maşini în 2008 la 45 în 2009, adică un procent de 40,63%. Şi vânzările Lancia au crescut de la 44 în 2008 la 68 în 2009. Pe plus este şi Suzuki cu 1.754 de maşini vândute în 2009, faţă de 1.477 în 2008.
Există şi noutăţi pe piaţa românească în 2009 faţă de 2008. Este vorba despre mărcile Proton, Chana, Bowler, Buick, GMC, Kodewa şi KTM, care au vândut câte un autoturism în 2009.
D.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!