Compania rusească de gaze, Gazprom, este cea care asigură o treime din necesarul de gaze naturale al Europei, iar exporturile sale de peste hotare asigură aproximativ 40% din veniturile sale anuale de peste 100 de miliarde de dolari.
Începând cu anul 2016 însă, compania rusească se confruntă cu mari reduceri în ceea ce privește piața de gaze.
Pentru că se află într-o competiție cu SUA pentru exportarea primelor cantități de gaz natural lichefiat din Golful Mexic, dar și pentru că vor să vândă din nou gaz peste hotare, rușii de la Gazprom reduc prețurile și propun comercianților de gaze din România un preț cu 36% mai mic față de cel de iarna trecută.
Prin această ofertă, Gazprom intră în concurență cu companiile cele mai mari de pe piața locală a gazului și care ocupă, în momentul de față, întreaga piață de consum, Petrom și Romgaz.
Populația României nu va simți direct această diminuare considerabilă de prețuri, gazele consumatorilor casnici fiind în creștere cu aproximativ 30%.
În schimb, din această ieftinire, vor avea de câștigat consumatorii industriali, prin economisirea de bani aceștia vor putea crea noi locuri de muncă.
Producătorii de la Gazprom intenționează ca, în următorii patru-cinci ani să investească peste 50 de miliarde de dolari pentru construcția unei noi rute de export.
Citiți principiile noastre de moderare aici!