Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) solicită ca programa pentru învăţământul gimnazial să fie orientată spre dezvoltarea iniţiativei intreprenoriale. Această solicitare a fost făcută în cadrul unei conferinţe de presă susţinute de boardul CNIPMMR, marţi, 16 februarie la sediul din Bucureşti, şi este legată de cele trei variante ale Planului-cadru pentru învăţământul gimnazial din România, lansate în dezbatere publică de Ministerul Educatiei.
„În acest scop, propunem introducerea unei discipline obligatorii – «Educaţie întreprenorială», în modulul III – «Om şi societate». Această disciplină trebuie să aibă în vedere spiritul intreprenorial în completitudinea lui, adică în contextul societăţii în general, nu numai în mediul de afaceri”, transmite Ioan Mintaş, primvicepreşedinte al CNIPMMR. Potrivit acestuia, educaţia intreprenorială trebuie să fie focalizată asupra dezvoltării spiritului de iniţiativă şi a creativităţii în toate domeniile, asupra iniţierii, demarării şi finalizării de acţiuni personale şi în echipă, care să genereze performanţe individuale, organizaţionale şi sociale.
Competenţe
Educaţia intreprenorială, proiectată şi implementată profesionist, generează la fiecare persoană formarea de competenţe necesare pe tot parcursul vieţii, asigură dezvoltarea individuală şi mult mai multe posibilităţi de afirmare în carieră şi de realizare individuală şi socială. Educaţia intreprenorială va contribui în mod direct la creşterea capacităţii tinerilor de a se integra în societate şi va diminua abandonul şcolar, fenomenele civice negative şi şomajul.
În cadrul acestei discipline se vor putea integra într-o abordare pragmatică – formarea şi dezvoltarea de comportamente active şi de capacităţi inovaţionale şi acţionale intense – şi elementele esenţiale ale educaţiei interculturale, educaţiei pentru drepturile copilului şi educaţiei pentru cetăţenie democratică.
„Disciplina «Educaţie intreprenorială» trebuie să fie o disciplină care să se regăsească pe întreg parcursul învăţământului gimnazial, care să determine o schimbare de fond a proceselor educaţionale în sensul adecvării la necesităţile şi cerinţele actuale ale pieţei muncii, ale societăţii moderne şi ale evoluţiilor internaţionale”, susţine Ioan Mintaş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!