Conform deciziei, Consiliile Locale nu aveau dreptul să dispună ridicarea autoturismelor staționate sau oprite neregulamentar.
“În interpretarea și aplicarea dispozițiilor art.128 alin.(1) lit.d), art.134 alin.(2) și art.135 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, raportate la dispozițiile art.3 alin.(1), art.5, art.36 alin.(1), alin.(2) lit.d) și alin.(6) lit.a) pct.13 din Legea administrației publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare, art.21 lit.b) și art.24 lit.d) din Legea-cadru a descentralizării nr.195/2006, procedura de aplicare a măsurii tehnico-administrative constând în ridicarea vehiculelor staționate/oprite neregulamentar pe partea carosabilă, prevăzută de art.64 și art.97 alin.(1) lit.d) și alin.(6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002, nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale”, se arată în decizia instanței.
Decizia judecătorilor este obligatorie, potrivit art.517 alin.(4) din Codul de procedură civilă.
Avocatul Poporului a trimis, în luna aprilie, Curţii Supreme o sesizare în care a reclamat hotărârile consiliilor locale prin care se stabilesc sancţiunile pentru şoferii care parchează ilegal.
Vă solicităm să constatați că problema de drept prezentată a primit o soluționare diferită din partea instanțelor judecătorești și, printr-o decizie obligatorie, să stabiliți modul unitar de interpretare și aplicare a dispozițiilor legale incidente”, se arată în recursul formulat de Avocatul Poporului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!