Propunerile sunt, intr-adevar, dure, mai ales cand vorbim despre o zi de inchisoare pentru o viteza de peste 100 de km/h in localitate sau despre suspendarea permisului timp de 3 ani pentru abateri foarte grave.
Dincolo de vaietele soferilor si de o oarecare adversitate chiar din partea Politiei Rutiere, suparata probabil ca o alta autoritate ii sufla in ciorba, ar trebui sa ne intereseze mai mult daca aceste modificari ar putea avea sau nu efecte benefice asupra traficului din Romania, care face anual un numar record de victime, multe dintre ele nevinovate.
Beneficiile legii aspre
Adeptii unei legislatii permisive ar fi bine sa-si aminteasca faptul ca niciunde si niciodata civilizatia si disciplina nu au fost impuse cu rugamintea si indulgenta, ci prin interdictii, pedepse severe si instransigenta.
Frica de amenda, de pierderea permisului, si, de ce nu, chiar de inchisoare. In plus, ce mai periculosi vitezomani, tinerii teribilisti, cu masini scumpe si puternice, nu prea sunt impresionati de amenda, asa ca inchisoarea ar fi chiar binevenita. Dar nu neaparat ca prima sanctiune.
Propuneri controversate
Ca orice proiect, nici acesta nu este scutit de aspecte discutabile si nici de aberatii. La acest ultim capitol se inscrie intentia de a-l amenda pe proprietarul masinii, chiar daca nu se afla el la volan atunci cand a fost comisa abaterea. Ratiunea e simpla: nimeni nu ar mai putea scapa de amenda trimisa in plic, spunand ca imprumutase masina sa.
Controversata este si propunerea de a taia copacii de pe marginea drumurilor pe motiv ca multe dintre accidentele foarte grave sunt consecinta impactului cu acestia. Sanctiuni aspre ar trebui sa-i vizeze si pe administratorii drumurilor atunci cand gropi sau lucrari nesemnalizate corespunzator sunt la originea unor tragedii.
Sursa: ziare.com
Citiți principiile noastre de moderare aici!