În urma referendumului din Marea Britanie mai mulți producători de mașini doresc să-și păstreze accesul liber la piața europeană și de asemenea să își micșoreze costurile. Astfel ei iau în calcul varianta de a-și muta centrele de cercetare în Estul Europei, relatează The Guardian. Firmele de recrutare caută personal instruit şi directori executivi care să conducă echipe de cercetare şi dezvoltare în Bulgaria, Ungaria şi România. Companiile auto mizează pe faptul că Marea Britanie va reuși să negocieze un acord comercial care să permită accesul pe piaţa liberă şi libertatea de mişcare a forţei de muncă. În caz contrar, ele vor fi nevoite să ia în considerare mutarea unor părţi sau a întregii producţii.
„Pentru BMW, mai mult de jumătate din mașinile MINI construite aici și aproape toate motoarele și alte componente sunt exportate în UE. Impunerea unor tarife vamale ar însemna costuri mai mari, care vor duce la scumpirea produselor noastre, iar noi nu putem fi siguri ca UE va permite Marii Britanii să facă comerț în aceleași condiții ca până acum. De asemenea, un alt efect negativ ar fi asupra angașatilor noștri, căci avem bărbați și femei din multe state UE”, afirmă Torsten Muller-Otvos, director executiv la Rolls-Royce Motors Cars
DHR International, o companie de recrutare prezentă în peste 25 de țări afirmă că personalul experimentat este cu 40% mai ieftin în Estul Europei. Jaguar, Renault şi Audi şi-au deschis deja fabrici în Estul Europei. Renault a înfiinţat în România centre industriale, de design şi de testare, în urma unor investiţii de peste două miliarde de euro şi angajarea a mai mult de 16.000 de muncitori. Bulgaria este pe locul doi, după Germania, ca procent de ingineri industriali absolvenţi, conform datelor Unesco.
Citiți principiile noastre de moderare aici!