Românii sunt avizi după telefoane mobile, frigidere, calculatoare şi alte bunuri de folosinţă îndelungată. Vânzarea acestora a înregistrat creşteri semnificative în primul semestru din acest an, potrivit unui studiu de piaţă realizat de către GfK Temax.
Vânzările produselor de folosinţă îndelungată (aspiratoare, frigidere, maşini de spălat, calculatoare, laptopuri, imprimante, telefoane mobile şi aparate foto) au crescut în primele şase luni din 2017 faţă de perioada similară din anul precedent cu 10,5%, ajungând la 1,177 miliarde de euro, arată studiul GfK.
Evoluţia pe categorii
În primul semestru din acest an, piaţa telecom a ajuns la 460 milioane euro, în creştere cu 19,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul în care vânzările de smartphone-uri cu diagonale medii şi mari au avut creşteri de două cifre. Aceasta este cea mai mare creştere, la fel cu cea a electrocasnicelor mici, ale căror vânzări au crescut tot cu 19,1%, până la 91 milioane euro.
Urmează vânzările de camere foto digitale, cu 14,7%, în special pe segmentul celor fără zoom, al căror preţ mediu a crescut. În primele şase luni, piaţa aparatelor foto până la 12 milioane euro.
Piaţa electronicelor a crescut în valoare cu 10,4% în primul semestru din acest an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 186 milioane euro, susţinută de cererea mai mare de televizoare. „Piaţa de TV a înregistrat o creştere uşoară, datorată în principal creşterilor pe segmentele de peste 40 de inchi. Segmentul Smart TV a crescut, alături de cel al TV-urilor cu rezoluţie de tip Ultra HD. Ca urmare, se observă o creştere a preţului mediu”, se arată în studiu.
Vânzările de elecrocasnice mari au înregistrat un avans de 5,3%, până la 239 milioane euro. Studiul GfK arată că sunt şi produse de folosinţă îndelungată ale căror vânzări au înregistrat scăderi. Procentual, cea mai mare scădere (19,4%) a avut loc la dispozitivele de printare, vânzările la aceste produse ajungând la 14 milioane de euro.
Piaţa sistemelor IT a înregistrat, de asemenea, o scădere de 2,1% în primele şase luni, până la 176 milioane de euro, în contextul în care piaţa de desktop-uri a înregistrat o scădere minoră, iar perifericele au înregistrat cele mai mari rate de creştere, urmate de monitoare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!