Proiectul se află, deocamdată, abia în faza de evaluare. Oficialii de la Ministerul Transporturilor sunt optimişti şi spun că lucrările vor începe într-un an şi jumătate şi vor fi încheiate în umătorii trei.
Tot atunci, în 2013, odată cu finalizarea Canalului Dunăre-Bucureşti, ar putea fi demarate lucrările de construcţie a două porturi în sudul şi în estul Capitalei – în localităţile 1 Decembrie şi Glina. Viitoarea cale navigabilă ar putea scoate însă din buzunarele autorităţilor peste o jumătate de miliard de euro. Costurile ar putea fi mult reduse dacă România va reuşi să acceseze fonduri comunitare. Şi se pare că avem toate şansele, întrucât semnalele de la Bruxelles sunt favorabile proiectului, cu atât mai mult cu cât acesta se încadrează în politica de coeziune a Uniunii Europene.
Avantajele ar fi pe măsură, spun specialiştii. O cale navigabilă care ar lega capitala de Coridorul Transeuropean de Transport nr. 7 Rhin-Main, cu o capacitate de transport de 20 de milioane de tone de marfă ar aduce încasări de 20 de milioane de euro. În plus, s-ar crea mii de noi locuri de muncă – 8000 generate numai de reluarea lucrărilor şi 300 permanente, dar şi transport de cinci ori mai ieftin decât cel rutier.
Nu sunt de neglijat nici energia care ar putea alimenta zeci de localităţi, precum şi eliminarea pericolului de inundaţii pentru 30.000 de hectare de teren agricol şi 11 localităţi cu peste 6.000 de gospodării. Şi zonele adiacente capitalei ar avea de câştigat de pe urma acestui proiect, în condiţiile în care apa acumulată ar putea alimenta localităţile riverane şi ar putea asigura necesarul de irigaţii pentru peste 150.000 de hectare de teren arabil.
În prezent, singura lucrare terminată pe traseul actual al Canalului Dunăre – Bucureşti este barajul de la Mihăileşti. În rest, doar ruinele obiectivelor construite din 1986 şi până în decembrie 1989, care ar fi trebuit să se transforme în porturi, ecluze şi poduri.
sursa:Antena 3
Bucureştiul ar putea avea două porturi până în 2013
<p>Până în 2013, capitala ar putea avea două porturi. Construcţia acestora depinde însă de reluarea lucrărilor la canalul navigabil Dunăre - Bucureşti, se arată în cotidianul Evenimentul Zilei. Canalul Dunăre-Bucureşti va avea 73 de kilometri şi va face legătura între Capitală şi Olteniţa.</p>
Trimite articolul
Xpowered by Surfing Waves
BIHON Sport local
Ultima în clasamentul Seriei 10 din Liga 3, CS Diosig Bihardioszeg are programată reunirea lotului luni, 20 ianuarie, de la ora 17:00, pe plan local, la Diosig.
Lotul va suferi în această perioadă modificări, atât în ceea ce privește jucătorii, cât și staff-ul tehnic.
BIHON Ştirile judeţului Bihor
A băut o zi întreagă, iar seara, când s-a dus la magazin să-și mai ia alcool, s-a reorientat și a furat o mașină. Fără să aibă permis, a lovit o căruță, dar și-a continuat drumul.
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Primăria continuă investițiile în infrastructura educațională din localitate.
BIHON Sport local
În sala de tenis de la complexul Era Park s-a desfășurat sâmbătă prima etapă a Campionatului International de tenis de masă pe echipe, organizat de Asociația Sportivă Internațională „Table Tennis Without Borders”.
România
Nudurile create virtual cu fețele mai multor eleve au fost distribuite băieților din liceu prin intermediul Instagram și Whatsapp, în Arad.
2
Mapamond
Rețeaua de socializare TikTok a încetat sâmbătă seara târziu să mai funcționeze în Statele Unite, după ce Curtea Supremă a confirmat vineri o lege adoptată anul trecut de Congres, care obliga platforma să se disocieze de societatea-mamă, ByteDance din China, sau să fie închisă, transmit agențiile internaționale de presă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!