Numit Bocaloca, filmulețul prezintă imagini cu oameni care se înghesuie să ia apă sfințită în recipiente de câte 5 litri de la Mănăstirea Prislop, unde se află mormântul lui Arsenie Boca.
Arsenie Boca a devenit un brand profitabil pentru biserici și comercianții de obiecte bisericești.
„De ce îl iubesc românii pe Arsenie Boca de fac coadă la mormântul lui? La o analiză foarte atentă vedem că el vine și umple un gol foarte mare. Este nevoie de spiritualitate în primul rând, pe care instanțele de socializare care funcționează în societatea de azi nu o mai fac. Avem o biserică oficială care se consideră națională, dar care este tot mai îndepărtată de credincioși, care prestează servicii religioase pe bani, care comercializează artefacte, obiecte de cult, care scoate bani din pelerinaje, din moaște… toate lucrurile astea arată că avem o instituție care are un bussines plan. Nu le satisface nevoia de spiritualitate și de moralitate și atunci au găsit în Arsenie Boca un simbol pe care Biserica nu îl oferă”, a declarat Dumitru Bortun, doctor în comunicare, pentru „România, Te iubesc!”.
Arsenie Boca (1910 – 1989) – părinte ieromonah, teolog și artist plastic (muralist) ortodox român, a fost stareț la Mănăstirea Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus și apoi la Mănăstirea Prislop, unde veneau mii și mii de credincioși, fapt pentru care a fost hărțuit de Securitate. A fost unul din martirii gulagului comunist, închis la Securitatea din Brașov, dus la Canal, închis la Jilava, București, Timișoara și la Oradea.
Arsenie Boca este considerat de către unii din ucenicii săi ca fiind cel mai mare duhovnic român al secolului XX. La mormântul său de la Mănăstirea Prislop din Țara Hațegului, se perindă zilnic sute de pelerini.
Citiți principiile noastre de moderare aici!