Acesta va permite în timp real accesul la AMEF şi istoricul său, corelate cu locaţia şi identitatea agentului economic, care livrează legal bunuri cu amănuntul sau prestează legal servicii către populaţie.
Registrul de evidență este prima etapă din procesul de conectare a tuturor caselor de marcat la server-ul ANAF, care ar urma să fie gata, conform declarațiilor reprezentanților instituției, până la 1 ianuarie 2018.
Prin colectarea datelor într-un registru electronic și conectarea caselor de marcat la server-ul propriu, Fiscul va putea urmări online activitatea operatorilor economici și va putea identifica nereguli și fără a mai deplasa inspectori în teren.
Conform proiectului de ordin, evidența la nivel național a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate va permite identificarea unică a fiecărui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui număr format din 10 cifre, căruia i se asociază istoricul aparatului de marcat electronic fiscal și nu poate fi anulat, șters sau realocat. De asemenea, se va identifica operatorul care funcționează legal și livrează bunuri cu amănuntul sau prestează servicii direct către populație. Aplicaţia va duce la colectarea de informații despre starea de funcționare a aparatului de marcat electronic fiscal și a locului unde este amplasat.
Astfel se va reduce semnificativ posibilitatea utilizării unui aparat de marcat electronic nefiscalizat și, în consecință, se va limita potențialul de subdeclarare sau nedeclarare a veniturilor.
Pe de altă parte, registrul va reduce birocrația și va optimiza rersursele ANAF.
Citiți principiile noastre de moderare aici!