Totodată, pierderile înregistrate în intervalul ianuarie-noiembrie 2009 au fost de 648.664.280 lei, în creştere cu 34,2% faţă de perioada similară din 2008, când acestea s-au ridicat la 483.277.073 lei.
Reprezentanţii companiei feroviare susţin că în funcţie de alocaţia bugetară de care va beneficia în acest an CFR SA are ca priorităţi continuarea lucrărilor şi finalizarea lucrărilor de proiectare pe tronsoanele existente pe Coridorul IV paneuropean, respectiv lucrări în curs de execuţie pe secţiunile Bucureşti – Feteşti (finanţare de la bugetul de stat), Feteşti – Constanţa (finanţare ex-ISPA), Câmpina – Predeal (finanţare ex-ISPA).
Proiectele cuprind şi infrastructura adiacentă podului Calafat – Vidin (finanţare ex-ISPA) şi proiectarea tehnică în curs de desfăşurare pe secţiunile Braşov – Simeria şi Simeria – Curtici.
“Astfel, este necesară demararea procedurilor de licitaţie pentru lucrări pe secţiuni ale Coridorului IV (după finalizarea proiectelor tehnice), cu finanţare din cadrul POS-T (fonduri de coeziune, de la BEI şi de la bugetul de stat) Simeria – Coşlariu, Curtici – Radna, Coşlariu – Sighişoara”, susţin reprezentanţii CFR SA.
Proiectele vizează şi reabilitare podurilor dunărene Feteşti şi Cernavodă, ănceperea proiectului pilot ERTMS pe un tronson al Coridorului IV (licitaţii şi începerea lucrări), cu finanţare în cadrul POS-T.
“Alte proiecte finanţate din fonduri de dezvoltare regională sunt modernizarea unor staţii de cale ferată importante din România (16 staţii), reabilitarea unor staţii de cale ferată importante din România (cinci staţii), reabilitarea de tuneluri şi poduri de cale ferată pe reţeaua TEN-T, continuarea implementării centralizării electronice în 11 staţii (Craiova, Dr. Tr. Severin, Lugoj, Caransebeş, ramificaţia Buciumeni, Chiajna, Chitila, Palas, Constanţa, Feteşti şi Focşani)”, au declarat pentru NewsIn reprezentanţii CFR SA.
Tot în funcţie de alocaţia bugetară pe 2010, CFR SA ar mai putea demara lucrări şi pentru încă alte două programe, respectiv o linie nouă de cale ferată Vâlcele – Rm. Vâlcea şi consolidarea şi supraînălţarea terasamentului în zona Sistemului Hidroenergetic Naţional Porţile de Fier.
În prezent CFR Infrastructură are 26.600 de angajaţi.
Sursa: newsin
Citiți principiile noastre de moderare aici!