Achiziția prin care Vodafone Group preia activitățile companiei UPC din Germania, Cehia, Ungaria și România face parte dintr-o tranzacție de 18,4 miliarde de Euro între Vodafone Group și Liberty Global, deținătorul brandului UPC. Este preconizat ca tranzacția să fie finalizată până la data de 31 iulie 2019.
Pe de altă parte, concurenţa Vodafone, Telekom Romania anunţă că va concedia 692 de persoane din totalul de 5.831 de angajaţi în prezent la nivelul grupului de companii.
„Prin achiziția UPC se creează o competiție sustenabilă și eficientă în cadrul industriei locale de telecomunicații, ceea ce va contribui la creșterea gradului de digitalizare a societății românești”, transmite Vodafone România.
„De acum încolo, împreună cu echipa UPC, vom continua să urmărim țelul nostru de a deveni operatorul preferat al tuturor românilor”, a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.
Mihnea Rădulescu, CEO UPC România: „Alăturarea operațiunilor UPC România şi Vodafone România va aduce beneficii relevante la nivelul consumatorilor, precum și al întregii industrii telecom, prin accelerarea inovației și a competitivității. Așteptăm cu încredere momentul în care vom începe să colaborăm cu Vodafone și ne vom uni forțele pentru a contribui la crearea unui jucător puternic pe piața de telecom”, a reacționat Mihnea Rădulescu, CEO al UPC România.
Vodafone şi Piața Unică Digitală
Această tranzacție transformă Grupul Vodafone într-un campion european în ceea ce privește tehnologia comunicațiilor, acesta deținând cea mai performantă rețea de nouă generație din Europa și fiind capabil să contribuie la Strategia Comisiei Europene de a forma o Piață Digitală Unică prin crearea unei societăți gigabit în Europa până în 2025, se arată în comunicatul Vodafone.
Vodafone Group are divizii în 25 de țări, 41 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 19 țări. La 31 martie 2019, Vodafone Group avea 650 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile și 19 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix şi 14 milioane de clienţi ai serviciilor TV, incluzând toți clienții
Vodafone din entitățile create în urma unor fuziuni și asocieri. UPC România oferă servicii de televiziune (digitală și analogică), internet în bandă largă și telefonie fixă digitală care conectează 961,700 de clienți.
UPC România făcea parte din grupul Liberty Global, cea mai mare companie internațională de comunicații prin cablu, cu operațuni în 10 țări europene care operează sub brandurile Virgin Media, Unitymedia, Telenet și UPC.
Telekom România concediază şi automatizează
„Optimizarea proceselor, automatizarea şi introducerea de roboţi într-o serie de procese interne sunt câteva dintre priorităţile companiei în toate ariile operaţionale, cu progrese semnificative până acum în ariile de IT, Tehnologie, Financiar şi Logistică”, se arată într-un comunicat al Telekom România, care îşi motivează, astfel, decizia de a renunţa la 692 de angajaţi.
În cadrul procesului de transformare, compania spune că şi-a simplificat portofoliul de servicii şi a lansat o serie de iniţiative care să îmbunătăţească experienţa clienţilor, cu accent pe interacţiunea digitală. Telekom Romania îşi propune să continue creșterea vânzărilor prin intermediul canalelor online în următorii trei ani.
Citiți principiile noastre de moderare aici!