Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) acuză Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) că a declanşat o campanie de dezinformare a cetăţenilor pentru a încerca să justifice majorările de cost al preţurilor RCA.
„Pentru că ASF a refuzat de un an de zile să comunice un preţ de referinţă al RCA-ului, COTAR a înţeles faptul că nu se poate baza pe această instituţie şi a efectuat calculul poliţei RCA pentru transportul de marfă şi cel în regim de taxi, în baza cifrelor prezentate în raportul Milliman, raportate la flota auto românească. Rezultatele sunt surprinzătoare şi dramatice pentru industria de transport autohtonă. Avem o singură concluzie: România este o ţară jefuită sistematic de către multinaţionale, cu sprijinul autorităţilor române!”, transmite Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.
Calcule COTAR
În urma calculelor făcute, COTAR a ajuns la concluzia că la un cost al RCA-ului de 1.200 euro/an la un camion, asiguratorii obţin profit. La fel şi la un cost al RCA-ului de 1.300 lei/an la un taxi, asiguratorii obţin profit. „Ce se întâmplă cu diferenţa de la 1.200 euro la 5.000 de euro? (5.000 Euro = pret RCA/camion/an în 2016). Dar cu diferenţa de la 1.300 lei la 3.600 lei? (3.600 lei = pret RCA la un taxi/an în 2016)”, se întreabă reprezentanţii COTAR.
„Banii sunt scoşi din România de către aceste multinaţionale prin chirii supraevaluate, daune fictive, preţuri de transfer şi contracte de consultanţă supradimensionate. De ce nu au fost verificate aceste transferuri externe, deşi a fost sesizat în mod oficial ANAF de nouă luni?”, interoghrază Vasile Ştefănescu.
În prezent, România are 136.000 de autovehicule de transport marfă şi 60.000 de taxiuri şi peste 6 miloane auto ale persoanelor fizice, captive într-o piaţă RCA controlată de către firme străine care, cel mai probabil, doresc să falimenteze această industrie cu capital românesc, pentru a putea deschide calea firmelor de transport străine.
Discriminări
COTAR subliniază faptul că, atunci când vine vorba de plata daunelor, firmele de asigurări întârzie în mod sistematic şi ilegal 85% din despăgubirile achitate sau achita doar parţial, în 90% din cazuri, aceste daune, sub materna supraveghere a Autoritatii de Supraveghere Financiara.
Pe de altă parte, reprezentanţii COTAR se întreabă cum este posibil ca reprezentanţele auto străine care operează în România să aibă tarife de manoperă de patru ori mai mari decât unităţile service independente, iar firmele de asigurări să achite aceste costuri fără niciun fel de problemă? Tranportatorii ameninţă Guvernul şi Parlamentul că, în cazul în care nu vor lua măsurile care se impun în ceea ce priveşte poliţele RCA, se vor confrunta cu miscări de protest fără precedent.
Citiți principiile noastre de moderare aici!