Atunci când vine vorba de interacțiunea cu banca, studiul comandat de Erste Group și BCR indică faptul că aproape o cincime din totalul românilor bancarizați se bazează pe un mix între folosirea serviciului de online banking sau mobile banking și o vizită la o sucursală.
Același studiu arată că, 69% dintre cei care dețin deja produse bancare folosesc cel mai des zona de self service unde efectuează plăți, fac depozite și retrageri, acesta fiind canalul de tranzacționare folosit cel mai des. Zona de consiliere rapidă este folosită de peste 60% din respondenți pentru operațiuni de tranzacționare.
28% dintre utilizatorii de Internet banking folosesc acest canal pentru a face plăți fără numerar, ordine de plată sau pentru a-și verifica situația contului.
63% dintre respondenți se informează cu privire la produsele bancare direct din unitatea bancară, 51% solicită consiliere, iar 28% are ca principală sursă de informare familia sau prietenii.
În România, 26% dintre respondenți cu vârste cuprinse între 30-49 ani dețin un smartphone, 14% o tabletă, 47% au un PC si 41% un laptop/ notebook.
47% din utilizatorii de smartphone și tablete folosesc internet banking-ul pe telefoane sau tablete pentru plăți și ordine de plată, iar 41% folosesc un browser pentru verificarea conturilor și a soldului.
Studiul a fost efectuat în februarie 2014 și a fost folosită metoda CAPI (Computer Aided Personal Interviewing – interviu față în față). Grupul țință intervievat a fost format din populația bancarizată din România cu vârste cuprinse între 15 și 65 ani. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1238 de persoane (1013 repondenți din populația bancarizată și 225 repondenți din zona clienților Mass Affluent).
Citiți principiile noastre de moderare aici!