Pentru a aduce la cunoştinţa celor în drept noua structură de plată a prestaţiilor sociale, AJPS Bihor a organizat miercuri, în Sala „Traian Moşoiu” a Primăriei Oradea o sesiune de informare. „Scopurile principale ale activităţii propuse sunt: difuzarea de informaţii cu privire la ANPS, îmbunătăţirea comunicării şi a cooperării între agenţiile judeţene, direcţiile de muncă şi incluziune socială şi partenerii acestora din structurile administraţiei locale. Nu în ultimul rând vrem să obţinem o mai bună înţelegere a rolului ANPS, precum şi contracararea incertitudinilor, zvonurilor şi a posibilelor informaţii eronate legate de ANPS”, a declarat Călin Cotrău, consilier AJPS Bihor cu atribuţii de director executiv adjunct. Argumentul înfiinţării ANPS este complexitatea domeniului prestaţiilor sociale, adaptarea la cerinţele UE şi necesitatea unei imagini mai clare la nivel naţional.
AJPS Bihor
Începând cu 1 noiembrie 2008, AJPS Bihor plăteşte nouă alocaţii familiale, şase ajutoare sociale şi opt indemnizaţii. „AJPS Bihor va avea sediul pe str. Primăriei, nr 42. în clădirea ASCO, la mansardă. Numerele de contact sunt 0359/405.279, 0771/556.647”, a precizat Călin Cotrău. Agenţia bihoreană a luat naştere prin transferarea a nouă persoane de la direcţia de muncă şi a şase persoane de la AJOFM Bihor. Direcţia de muncă s-a transformat în direcţia de muncă şi incluziune socială.
Din sesiune de prezentare a ANPS rezultă că principalele avantaje ar fi sistemul informaţional integrat centralizat, crearea unui dosar de familie, gruparea lunară a plăţilor care revin unei familii şi identificarea naţională a beneficiarilor.
Dan Birta
Citiți principiile noastre de moderare aici!