Scopul blogurilor variază foarte mult, de la jurnale personale la arme ale campaniilor politice,
ale programelor media sau instrumente de marketing ale diferitelor companii. De asemenea, ele variază şi în funcţie de autor – de la unul singur la o comunitate întreagă. Multe bloguri permit vizitatorilor să lase comentarii publice, care pot conduce la o comunitate de cititori centrată în jurul blogului; altele nu sunt interactive.
Totalitatea weblogurilor este denumită de obicei blogosferă.
Jurnal online
Dincolo de această definiţie, esenţa unui blog este că în acest "jurnal web" personal poţi scrie orice doreşti: gânduri, linkuri, comentarii despre actualitate, sau orice îţi trece prin cap la un moment dat, este la libera ta alegere.
Avantajul blogului este că nu e necesar să cunoşti programare web, practic cu o simplă înregistrare îţi creezi un cont de utilizator, primeşti o parolă şi poţi sa începi să îţi publici mesajele imediat.
În România, dintre cei care scriu un blog, 75-80% sunt bărbaţi, restul de 20-25% fiind femei. În ceea ce priveşte vârsta, jumătate dintre autori au 20-29 de ani, iar proporţiile celor peste 30, respectiv peste 40 sunt câte 8-10%, conform unui studiu realizat de timsoft.ro.
Bloguri locale pentru blogeri locali!
Bihor Online îşi lansează propriul serviciu de blog, disponibil la adresa http://blog.bihon.ro, al cărui grup ţintă este comunitatea de cititori locali ai portalului. Serviciul este uşor de folosit şi de aceea poate deveni într-un timp scurt îndrăgit în rândul internauţilor bihoreni.
Daca e loc, pentru un chenar:
Blogeri români celebri
Poate unul dintre cele mai de succes bloguri româneşti este cel al jurnalistului Cătălin Tolontan (www.tolo.ro) de la Gazeta Sporturilor, blogul acestuia fiind accesat de 200.000 de vizitatori lunar. Alte personalităţi româneşti care activează pe blog sunt Florin de la HI-Q (www.hiq.ro/blog/florin/), George Copos, patronul echipei de fotbal Rapid Bucureşti (http://copos.fzr.ro) .
Citiți principiile noastre de moderare aici!