Înscrişi în concursul unic în ţară „Şcoala fără violenţă”, demarat de Poliţia Bihor, 17 liceeni şi 15 elevi de gimnaziu au şi dat soluţii pentru reducerea violenţei de orice fel în rândul minorilor. Ei cer şi celor ce conduc ţara să schimbe priorităţile naţionale, să le acorde mai multă atenţie, siguranţă şi credit pentru a se dezvolta într-un climat de apreciere a valorilor reale.
JB a încurajat dintotdeauna educaţia în rândul copiilor dată de poliţişti, în mod voluntar, cu scopul reducerii victimelor din rândul copiilor, dar şi a delicvenţei juvenile. Drept răsplată pentru curajul, creativitatea, discernământul, şi originialitatea şi soluţiile date, JB publică eseurile concurenţilor, elevi de gimnaziu şi liceu, de la „Şcoala fără violenţă”.
Una dintre temele cele mai discutate ale zilelor noastre este cea despre „violenţa umană”. Preocuparea pentru acest subiect vine tocmai din comportamentul societăţii din care facem parte.
„Sălbăticirea” fiinţei umane duce la crearea unei societăţi violente şi agresive. Dar ce înţelegem de fapt prin acest termen? Un om violent se caracterizează prin: o fire nestăpânită, care se înfurie uşor, impulsivă, brutală, irascibilă.
Din păcate fenomenul acesta, al violenţei, îl regăsim de câţiva ani tot mai des: pe stradă, în familie, în şcoli, în mass media, în jocuri video, în sport şi exemplele pot continua. Violenţa în şcoală este tocmai ceea ce ne interesează pe noi. Întâlnim în şcoli violenţa în toate formele ei: psihică, verbală sau fizică. Oricum s-ar manifesta, aceasta are un impact negativ asupra actului educaţional. Deşi nu este un fenomen neapărat nou, violenţa în şcoli, capătă azi atenţie deosebită datorită mass-mediei.
De ani buni de zile se pune accent pe „dreptul la siguranţă”, de aceea se acordă o atenţie sporită violenţei tinerilor.
Prevenirea violenţei în şcoli constă în promovarea unor modalităţi de rezolvare a conflictelor apărute fie între elevii aceleiaşi clase, fie între elevii din clase sau şcoli diferite sau chiar a conflictelor dintre elevi-profesori. Aşadar, prevenirea actelor de violenţă între adolescenţi poate fi realizată prin cultivarea şi mai ales valorificarea unor atitudini precum: comunicarea deschisă, sinceritatea, iubirea, înţelegerea, iertarea, calmul, umorul şi mai ales bunul-simţ.
Ştim prea bine cu toţii că de educarea unui copil şi mai apoi a unui adolescent nu doar dascălul se preocupă. Până să ajungă în mâinile dascălilor, copiii primesc ceea ce se numeşte „cei şapte ani de acasă”. De aceştia se ocupă familia, tocmai de aceea este extrem de important ca şi după începerea pregătirii şcolare a copilului, părinţii să se implice în actul de educaţie. În promovarea mesajelor antiviolenţă în şcoli ar trebui puternic implicaţi şi părinţii, pentru ca aceleaşi idei să fie promovate şi dincolo de zidurile şcolii.
Prin toate cele spuse mai sus, din punctul meu de vedere, cred că sunt deosebit de necesare activităţile pentru prevenirea şi combaterea violenţei şcolare. Un comportament violent atrage după sine alte aspecte negative în societate. Deşi susţinem că fiecare zi aduce cu ea evoluţia şi dezvoltarea societăţii, putem afirma că violenţa atrage după ea mai cu seamă, involuţia şi degradarea fiinţei umane.
În concluzie: „Cu violenţa nu rezolvi nimic! Dai dovadă doar de cât eşti ,ca om ,de mic.”
Elev: Adelin Mihele
Profesor coordonator: Lucaci Adriana
Şcoala Gimnazială Nr.1 Sîmbăta
Citiți principiile noastre de moderare aici!