JB încurajează oamenii, cu atât mai mult tinerii, să fie creativi, cu discernământ, curajoşi, cu calităţi morale deosebite. Drept recompensă pentru curajul de a exprima în scris sentimente şi opinii, ba chiar şi soluţii pentru reducerea violenţei în general şi reducerea violenţei în şcoli – în special, JB publică lucrările celor 12.
Mesajul meu antiviolenţă
Pornind de la etimologia cuvântului violenţă – constatăm ca verbul „violare” înseamnă „a profana”, „a transgresa”, adică a depăşi limitele impuse de lege.
În dicţionare cuvântul „violenţă” trimite la ceea ce se efectuează cu o “forţă intensă”, brutală şi adesea distructivă, la abuzul de forţă pentru a constrânge pe cineva la ceva.
Încă de la vârste fragede se observă că violenţa nu duce la nimic bun, dar se manifestă din ce în ce mai mult în cele mai diferite moduri. Violenţa există peste tot în lume, pe stradă, în şcoală, în familie, în mass media, fiind mediatizată tot mai mult fără a veni cu modele pozitive.
Violenţa o regăsim sub multiple forme: verbală, psihică, fizică, prin exprimări inadecvate, tachinări, porecliri, imitări, ironizări, ameninţări, hărţuiri ajungând la bruscări, împingeri, loviri, răniri. O regăsim de asemenea sub diferite forme de comportament care intră sub incidenţa legii: bătăi, viol, consum sau comercializare de diverse substanţe interzise- droguri, furt, vandalism. În şcoli se poate spune că violenţa se manifestă şi prin întârzieri la ore, părăsirea orelor de curs sub diferite motive, fumatul în locuri ascunse.
Astfel violenţa afecteză un număr tot mai mare de copii, adolescenţi fără apărare în faţa multiplelor manifestări ale acesteia.
Pornind de la povestea reală a unei adolescente voi redacta această întâmplare ţinând cont şi de ceea ce ar putea fi o întâmplare imaginară…
Într-un astfel de context al realităţii: o adolescentă care se află într-o familie care suferă în urma unei vieţi dezordonate, neadecvate. Părinţii ancoraţi în lupta pentru o viaţă mai bună îşi neglijează fiica, au loc certuri din cauze diferite: lipsa banilor, consum de alcool ca mod de viaţă. Părinţilor le lipseşte abilitatea de a avea o relaţie pozitivă cu copilul lor, ceea ce va face ca din punct de vedere emoţional tânăra să sufere de anxietate, de a fi lipsită de grija şi dragostea părintească, de aprecieri pozitive, linişte. Evident adolescenta îşi va căta locul în societate cum va şti, printre prieteni, colegi. Ei îi place să danseze, deci va lua calea spre o sală de dans, unde în lumea minunată a dansului îşi vede altfel viaţa. Dar din dorinţa de iubire, din lipsa apropierii de părinţi se agaţă practic foarte mult şi periculos de instructorul de dans, care simte că poate manipula acest suflet. Ajunge astfel într-o situaţie în care cade în capcană şi ce-i de făcut?
Ii place că acesta o răsfaţă, o plimbă prin parc, îi face cadouri fără să înţeleagă că aceste a sunt doar nişte himere. Oare să le spună părinţilor? Dacă aceştia află o vor mai lăsa să danseze, dar ce să facă…
Părinţii observă totuşi schimbarea, depărtarea faţă de familie şi ajungând şi ei să înţeleagă în ce situţie sunt şi ca ar putea să-şi piardă copilul se unesc ca famile şi vor reuşi să ajungă in viaţa fiicei lor, luptând cu toată puterea lor să-şi redobândească copilul pierdut printre valurile vieţii.
Această poveste are un final fericit, dar oare câţi copii, adolescenţi-tineri nu trec prin drame care nu sfârşesc bine?
Să observăm că părinţii au ales să-şi salveze fiica trecând peste toate greutăţile, iar fiica alege să-şi asculte părinţii ca un lucru firesc a ceea ce înseamnă o familie!
Mahatma Gandhi spune: ,,Respinge ideea de violenţă, pentru că binele obţinut prin mijlocirea acesteia nu este de durată, în schimb, răul provocat de violenţă este de durată.”
În concluzie: ,,Aduceţi-vă aminte că violenţa, cu toate formele ei, este arma celor slabi!”
L.P.S. ,,Bihorul”- Oradea
Prof.: Zau Simona
Prof.: Ursuţiu Lavinia
Elev: Gabor Iulia
Citiți principiile noastre de moderare aici!