Interesant, nu-i aşa? Ţi-a atras atenţia? Oare despre ce o fi vorba? „Concentrarea urmează atenţia şi energia urmează intenţia”. Cu alte cuvinte putem vorbi despre orice: despre rujul de buze, despre un gadget la modă sau despre ştirea că ieri a evadat un deţinut de la Jilava. Venind spre locul de muncă am văzut o invitaţie spre cele veşnice pe un tramvai. Nu, nu se numea dorinţă. Cu toate acestea pot spune că fiecare lucru este destinat a-mi reţine atenţia. Cu cât atenţia mea rămâne mai multă vreme asupra a ceva, îmi doresc acel ceva. Nu e asta manipulare? Nu. E marketing. Lupta nu mai este a produselor sau serviciilor ci cea a captării atenţiei şi desigur ulterior a intenţiei.
Atunci când ştirea, serviciul, produsul, gadgetul îmi reţin atenţia înseamă că departamentul LOR de marketing şi-a făcut treaba. În rest e treaba mea. Dar fără să-mi capteze atenţia nimeni nu mi-ar vinde nimic niciodată. Alegem un produs sau altul, un ziar sau altul, un canal de televiziune sau altul doar pentru că ne-au reţinut atenţia cu ceva. Le considerăm nu atât importante cât relevante pentru noi şi viaţa noastră.Atenţia mea e cel mai preţios capital. E suprema ofrandă ce şi-o doresc toţi cei care vor să-mi vândă ceva. Este primul indicator pe drumul spre o vânzare. E idealul ce şi-l doresc deopotrivă aspiranţii la premiile Nobel pentru literatură sau oamenii de presă.
Mai citeşti?
Atenţia este un instrument pentru antreprenori şi anume a celor de succes. Managerii, specialiştii în marketink, oamenii de presă, agenţii de vânzări au nevoie pe de-o parte să-şi păstreze atenţia şi energia pe lucrurile esenţiale şi pe de altă parte au nevoie şă ştie să capteze atenţia. Fie prin scris, fie prin imagini, fie prin gesturi, este fundamental să ştim care sunt mecanismele psihologice care ne permit să fim autentici şi productivi într-o lume extrem de competiţională. Să fim remarcabili.Controlul atenţiei ţine de antrement şi de antrenor. Dacă înveţi după ureche s-ar putea să desluşeşti mai mult sau mai puţin empiric care sunt căile prin care poţi ghici intenţia observând atenţia. Însă dacă vrei să fi profesionist în ceea ce faci trebuie să înveţi de la experţi.
Iluzioniştii sau magicienii sunt experţii ce se joacă cu manipularea atenţiei. De la ei putem învăţa accelerat cum să obţinem maximum dintr-o întâlnire, fie ea şi virtuală cu cititorii sau telespectatorii, spre exemplu. Captarea atenţiei face diferenţa dintre succes şi eşec, dintre profit sau pierdere. A afla lucruri din această zonă prin intermediul divertismentului este o mare provocare. Oradea îl va găzdui pe Magicianul Augustin pentru două zile 30-31 ianuarie 2013, când va participa la două evenimente: unul de business şi unul caritabil. Iluzionistul îşi propune să devoaleze, pentru un număr restrâns de persoane, în cadrul workshop-ului destinat întreprinzătorilor, câteva din secretele manipulării atenţiei.
Cei ce vor participa la workshop vor putea evita să devină victime atunci când cineva va dori să le distragă atenţia şi vor fi capabili să folosească în avantaj propriu abilitatea de a şti cum să procedeze în diferite situaţii obişnuite pentru mediul de afaceri: negocieri, lansări de produs, vorbit în public, mesaje de marketing eficiente, apariţii în presa scrisă sau la televiziune.Lipsa banilor este o un simptom al sărăciei, nu o cauză. De aceea tratând simptomele nu vom vindeca boala. O firma nu poate creşte peste nivelul antreprenorului ce o conduce. Educaţia antreprenorială oferită prin B4B (www.business-for-business.ro) organizatorul evenimentului este orientată spre eficienţă şi performanţă. Pentru un antreprenor dezvoltarea proprie ar trebui să fie o prioritate. Antreprenorii de succes sau cei care doresc să aibe succes sunt aşteptaţi la workshop. Titlul articolului captează atenţia?Atunci mi-am atins obiectivul.
EUGEN ANTAL
Citiți principiile noastre de moderare aici!