Marile magazine preferă reducerile de preţuri promoţionale care pot fi aplicate în orice perioadă a anului la orice produs. În plus, reducerile promoţionale nu implică notificări la primărie.
Conform Legii nr. 650 din 7 decembrie 2002, vânzarea de soldare constă într-o reducere de preţuri în scopul vânzării accelerate a stocului de produse nealimentare, a căror desfacere are caracter sezonier. Prin aceste vânzări, comerciantul nu urmăreşte să obţină profit, ci să-şi epuizeze stocul de marfă sezonieră pentru a face rost de banii necesari cumpărării mărfurilor pentru sezonul următor. Vânzările de soldare se pot efectua numai în cursul a două perioade pe an (1 august – 31 octombrie şi 15 ianuarie – 15 aprilie), cu o durată maximă de câte 45 de zile fiecare. Cu minimum 15 zile înainte de începerea soldărilor, comercianţii au obligaţia să notifice, la primăria în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea, perioada în care vor efectua vânzările de soldare.
„Până în prezent, la Primaria Oradeaau depus notificări 13 agenti economici care doresc să facă reduceri de soldare. Ei mai pot face notificări şi în continuare cu 15 zile înainte de data la care doresc să facă reducerile de soldare în perioada 1 august – 31 octombrie”, ne-a informat Carmen Cherteş, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea.
Bun, la preţ redus
Orădenii s-au obişnuit să-şi facă cumpărăturile la preţuri reduse. „De abia aştept reducerile promoţionale sau de soldare. De obicei, în ultima vreme de la aceste magazine mă îmbrac. Un pantof de 200 de lei, pot să-l cumpăr la jumătate de preţ. La fel şi îmbrăcăminte”, spune Matei Dascălu, un orădean ce-şi făcea cumpărăturile la Leonardo.
De altfel, de la un capăt la altul al Corso-ului orădean, la Crisul Supermarket sau Lotus Market, magazinele care practică reducerile promoţionale atrag în toată perioada anului numeroşi clienţi.
Dan Birta
Citiți principiile noastre de moderare aici!