Afaceri precum Google, YouTube, Apple, etc. atrag sute de mii de vizitatori in fiecare saptamana iar numarul acestora este proportional cu castigul care poate fi obtinut din promovarea pe online.
Internetul reprezinta o sursa infinita – pana acum nu s-a dovedit contrariul – de avantaje profitabile pentru orice companie care doreste promovarea anumitor produse sau servicii prin intermediul mediului online. Numarul celor care sunt sceptici in privinta puterii acestuia se diminueaza simtitor de la an la an, un factor important fiind si sumele si rezultatele obtinute din pubicitatea online, declarate de marile firme de pe piata.
Piata online este suficient de diversificata, fiecare nisa avand zeci pana la sute de sit-uri reprezentative, care sunt intr-o acerba concurenta pentru castigarea unui numar cat mai mare de vizitatori fideli. Pentru aceasta, o metoda buna de fidelizare o reprezinta organizarea de concursuri, cu premii suficient de atractive. Astfel de site-uri sunt cele realizate pentru promovarea diverselor produse, care isi cresc numarul de clienti prin intermediul premiilor oferite.
Un exemplu concludent este site-ul recent lansat pentru promovarea berii Skol: skolbeer.ro, care isi atrage vizitatorii prin intermediul unui concurs incitant, cu premii, la care sunt invitati sa uploadeze poze personale reprezentand ganduri si dorinte, avand sansa sa castige aparate foto sau baxuri de bere.
Un nume important in piata auto, General Motors, foloseste aceeasi metoda in campania „I Got Shotgun”, in cadrul caruia, vizitatorii, in schimbul unor filmulete pe care le uploadeaza pe situl campaniei, au sansa de a participa la evenimente de top, precum Super Bowl sau Premiile Grammy.
Cea mai buna metoda de marketing nu seamana nici pe departe a marketing. Sau cel putin asa au aratat campanii online de renume. Cea mai buna metoda de marketing este aceea de a „virusa” clientii prin marketing viral.
Un filmulet postat pe YouTube de catre o viitoare mireasa panicata de modul cum statea parul ei, a reprezentat ideea pentru campania Sunsilk, care a promovat, la randul ei filmuletul, oferind bineinteles o solutie la problemele viitoarei mirese. Filmul respectiv a adunat milioane de afisari datorita YouTube si a generat castiguri din publicitate pentru Unilever.
Daca ai reusit sa atragi atentia consumatorilor, nu trebuie sa ii lasi sa iti scape! Nu folosi internetul doar ca sa iti promovezi un produs, incearca sa iti castigi vizitatorii oferindu-le un spatiu in care sa interactioneze, pe baza aceluiasi interes: sa uploadeze filme si poze, sa isi exprime parerea in diferite poll-uri, etc.
Genereaza PROACTIVITATE!
Pentru a-ti transforma forta de munca intr-una ultraeficienta, foloseste instrumente pe care internetul ti le pune la dispozitie, precum forumuri si blog-uri de companie, in cadrul carora sa oferi spatiul necesar impartasirii de idei, o sursa de informare pentru angajatii cu vechime cat si pentru cei noi.
Trimite articolul
XADIKA KA MINE ;D…but check this: http://sitekreator.com/TeiaRefan/home.html , cosmetice naturale, sapunuri handmade cu glicerina, detalii- teia_refan@yahoo.com