Din acest motiv atat la nivelul Legislativului de la Strasbourg, cat si al organismelor europene care au atributii in protejarea datelor se fac proiecte, se ancheteaza companii si, nu in ultimul rand, se supravegheaza si analizeaza la nivelul statelor membre nivelul la care este respectata confidentialitatea datelor private ale cetatenilor.
In aceasta serie de anchete se incrie si o scrisoare trimisa de divizia interna pentru consiliere pe probleme de confidentialitate din cadrul UE catre compania americana Google, prin care se cere responsabililor acesteia sa justifice politica de retinere de informatii asupra utilizatorilor, timp de doi ani, in baza cautarilor online, informeaza EUObserver .
Divizia vrea sa afle daca Google a respectat toate cerintele necesare in ceea ce priveste protectia datelor si confidentialitatea, mai pe scurt, daca a respectat acquisul comunitar.
UE doreste lamuriri cu privire la motivul pentru care motorul de cautare retine din cautarile online atat termenii-cheie folositi in cautari de fiecare utilizator, adresa serverului de unde a fost efectuata cautarea, cat si informatii personale, obtinute pe baza sistemului cookies, implementat pe computerele internautilor, de cele mai multe ori fara permisiunea acestora.
Criticii sistemului folosit de Google sustin ca aceste date pot fi folosite pentru identificarea unui internaut si pentru creionarea profilului acestuia, de la orientare politica la preferinte sexuale si credinta. De altfel, pana in martie 2007, Google retinea toate aceste informatii pe o perioada nedeterminata, dar, dupa numeroase critici, compania a decis sa stearga aceste date dupa doi ani.
Totusi, membrii diviziei de consiliere pe probleme de confidentialitate a UE considera ca si aceasta perioada de doi ani este extrem de lunga.
Compania americana sustine insa ca motorul de cautare trebuie sa pastreze aceste informatii in scopuri statistice si argumenteaza ca aceasta este o problema de securitate, datele fiind folosite pentru stoparea atacurilor hackerilor asupra sistemului de advertising al companiei.
Trimite articolul
Xinteresant