Se vorbeste in prezent, de peste 67 de milioane de domenii web cumparate in intreaga lume, conform unui studiu al webhosting.info, fiecare cu specificul si targetul lui.
O tendinta importanta pentru 2007 o reprezinta site-urile de nisa, si formarea unor nise din ce in ce mai restranse ca specific.
Magazinele online au aparut, in Romania, dupa 2001, spre deosebire de planul international, unde inca din 1994 s-au realizat primele cumparaturi online.
Succesul dezvoltarii unui astfel de proiect online sta in atu-urile pe care e-shop-urile le au: te scutesc de timpul si nervii consumati in magazinele traditionale, oferindu-ti o gama diversificata de produse, posibilitatea compararii preturilor pentru alegerea celui optim, parerile celorlalti shopperi asupra produselor ce urmeaza a fi achizitionate, transport la domiciliu.
Ca orice alta inovatie, este privit cu scepticism, la inceput, in principal datorita anumitor probleme care pot aparea la transportul produselor cumparate, conditiile de plata, siguranta informatiilor transmise prin intermediul site-ului pe care se face achizitia. Un factor important il au parerile celor ce au achizitionat produsele prezentate, sau au apelat la serviciile respectivului shop online, care influenteaza foarte mult consumatorul.
Cele mai cunoscute shop-uri online sunt Amazon.
com si eBay.com, care au fost lansate la mijlocul anilor 90 in Statele Unite ale Americii, aducand acum profituri mult mai mari decat ale magazinelor conventionale, estimate la peste 5 bilioane de $.
Un nou trend in Romania il constituie magazinele online consacrate anumitor evenimente de peste an: Craciunul, Pastele, Valentine s Day, care, desi au o perioada de succes limitata, promovarea accentuata a acestora prin intermediul instrumentelor specifice pietei online(bannere, newslettere, comunicate de presa si advertoriale) aduc un profit cu atat mai mare cu cat sunt mai restranse nisele pe care acestea activeaza… Iar in acest caz putem vorbi de o nisa foarte restransa, fiind vorba de sarbatori care dureaza de la 1 zi la maxim 3, insa actiunile de publicitate derulate cu prilejul acestor evenimente se extind in unele cazuri la 2-3 luni.
Daca simti ca timpul te preseaza si nu ai timp sa le cumperi celor dragi cadourile dorite de Paste, shop-urile online din Romania iti ofera o gama variata de produse, de la cele generale (electronice, electrocasnice, flori, dulciuri, cosmetice) pana la produse traditionale, specifice fiecarui eveniment in parte, traditionale sau neconventionale.
Pro sau contra? Timpul pe care il ai la dispozitie te va face sa decizi cum vei achizitiona cadourile celor dragi!
Citiți principiile noastre de moderare aici!