UPDATE 18: Copilotul ar fi refuzat să deschidă ușa pilotului, potrivit anchetatorilor, și a acționat butonul de coborâre a aeronavei. Acest gest poate fi catalogat drept o intenţie de a distruge acest avion, a declarat un procuror din Marsilia.
Andreas Lubitz, copilotul avionului, care s-a prăbușit avea 28 de ani și era de origine germană.
Brice Robin, procurorul din Marsilia, a mai spus că pasagerii și-au dat seama ce se întâmplă înainte de impact pentru că se aud strigăte în ultimul moment.
„În primele 20 de minute, cei doi piloţi discutau normal, vesel. Nimic anormal. Comandantul de bord pregătea informarea pentru aterizarea la Dusseldorf, iar răspunsurile pilotului par laconice. Comandantul de bord îi cere copilotului să preia comanda şi se aude zgomotul unui scaun şi uşa care se închide. Probabil a mers să-şi satisfacă o necesitate naturală. Copilotul manipulează atunci sistemul de monitorizare a zborului pentru a începe coborârea în timp ce era singur la comandă
Acţionarea acestui dispozitiv pentru selectarea altitudinii nu poate fi decât voluntară. Se aud apoi câteva apeluri ale comandantului care cere accesul în cabină. Dar nici un răspuns din partea copilotului. Se aude un zgomot de respiraţie până la impactul final, deci el era în viaţă”, a declarat procurorul.
„Copilotul, printr-o abţinere voluntară, a refuzat să deschidă uşa cabinei de pilotaj comandantului de bord şi a acţionat butonul de reducere a altitudinii pentru un motiv necunoscut, dar care poate fi interpretat drept o intenţie de a distruge acest avion”, a precizat Brice Robin.
UPDATE 17: Un anchetator care se ocupă de accidentul aviatic produs marţi în sudul Franţei a declarat că înregistrările vocilor arată că un pilot a părăsit carlinga înainte ca avionul să piardă altitudine şi nu a mai putut intra înapoi.
„Tipul de afară ciocăne uşor în uşă şi nu îi răspunde nimeni. Apoi bate mai cu putere, şi niciun răspuns. Nu primeşte niciun răspuns. Poţi auzi cum încearcă să spargă uşa”, a spus anchetatorul, potrivit New York Times.
Nu se știe de ce unul dintre piloți a părăsi carlinga, dar se știe că în momentul prăbușirii celălat pilot era singur și nu deschidea ușa, mai spune anchetatorul sub protecția anonimatului.
UPDATE 16: În jurul orei 08.00 (09.00 ora României), elicopterele şi-au reluat survolurile deasupra văii Galebre, pentru a continua căutările şi a aduce cadavrele celor 150 de persoane aflate la bordul avionul A320. “O activitate complicată deoarece cadavrele sunt dezmembrate”, a declarat o sursă apropiată anchetei.
UPDATE 15: Fotbaliștii din naționala Germaniei vor evolua cu banderole negre la amicalul de miercuri cu Australia.
UPDATE 14: Câteva zboruri ale companiei Germanwings au fost anulate, marţi, după ce echipajele au refuzat să zboare. Aceștia au aflat că aeronava prăbușită fusese ţinută la sol timp de o oră pentru reparaţii cu o zi înaintea accidentului.
UPDATE 13: Autorităţile franceze au suspendat, pe parcursul nopţii, căutările victimelor accidentului aviatic, potrivit presei franceze.
UPDATE 12: A fost găsită una dintre cutiile negre ale avionului. Printre persoanele aflate la bordul avionului companiei Germanwings erau 67 de cetăţeni germani, 45 de spanioli, cel puţin un belgian, dar și 6 elevi şi doi profesori de la Liceul german Joseph-Koenig, situat în oraşul Haltern am See. Aeronava s-a prăbușit într-o zonă înzăpezită din Alpii francezi.
UPDATE 11: Avionul ar fi pierdut 10.000 de metri altitudine în doar 2 minute.
Resturile avionului se întind pe o rază de doi kilometri, iar autorităţile suspectează o eroare tehnică.
Pilotul avea peste 10 ani de experiență la compania aeriană, potrivit oficialilor.
UPDATE 10: Echipajul aeronavei nu a trimis vreun semnal de alarmă. Oficialii aviației au declarat că turnul de control a decis să declare avionul ca fiind în pericol din cauză că nu mai exista contact cu vreun membru al echipajului. Primele dovezi arată că prăbuşirea avionului nu este un act terorist, potrivit oficialilor.
UPDATE 9: Primele imagini de la operațiunea de căutare.
[DIRECT] #CrashA320 – L @Armee_de_lair et l @armeedeterrefr viennent en renfort des #Secours – cc @Defense_gouv pic.twitter.com/JL3UVyAijA — ActuSecours (@ActuSecours) 24 martie 2015
UPDATE 8: Compania aeriană a anunțat că de fapt erau 150 de persoane la bord, nu 148 cum s-a crezut inițial.
UPDATE 7: Pompierii din Digne-les-Bains pregătindu-se să meargă la locul accidentului.
UPDATE 6: MAE face demersuri „în regim de urgență” pentru a afla dacă la bordul avionului prăbușit se aflau și cetățeni români.
UPDATE 5: Germanwings și Lufthansa și-au schimbat culoarea logo-ului de pe rețelele de socializare. Acesta apare în negru și gri.
UPDATE 4: Elicopterele trimise în zona în care s-a prăbuşit avionul au reperat epava aparatului de zbor şi câteva cadavre în jurul acesteia, a anunţat secretarul de stat pentru Transporturi, Alain Vidalies. „Avionul a fost reperat. Acesta s-a prăbuşit într-o zonă inaccesibilă pe cale rutieră. Nimeni nu a putut ajunge la avion până la ora la care vorbim. Pur şi simplu, survolarea cu elicopterele a permis reperarea carcasei avionului şi a câtorva cadavre în jurul avionului”, a declarat Vidalies.
Zona în care s-a prăbușit avionul:
PHOTO: Area where #4U9525 crashed—Prads-Haute-Bléone pic.twitter.com/lRiotnZECz — John Galt (@JohnGGalt) 24 martie 2015
UPDATE 3: Avionul Airbus 320, care s-a prăbușit, este vechi de 24 de ani și aparține grupului Lufthansa din 1991, potrivit Reuters.
UPDATE 2: Potrivit presei franceze, avionul s-a prăbușit la ora 11:20 (12:20, ora României). Două elicoptere ale aviației franceze se îndreptă spre locul accidentului.
UPDATE 1: Președintele Franței, Francois Hollande, a declarat că nu sunt speranțe să fie găsiţi supravieţuitori.
Avionul aparține companiei germane aeriene Germanwings, companie low cost.
Aeronava avea 142 de pasageri la bord și 6 membri ai echipajului și efectua o cursă între Barcelona şi Dusseldorf.
Germanwings este o filială a companiei aeriane Lufthansa.
Citiți principiile noastre de moderare aici!