Mai mult, accidentele aviatice în care și-au pierdut viața sute de oameni par să fi ajutat turismul din Malaezia, care are cea mai mare creștere din ultimii ani.
După ce zborul 370 al companiei Malaysia Airlines, cu 239 de persoane la bord, de pe ruta Kuala Lumpur – Beijing, a dispărut pe 8 martie 2014, centrul atenției mondiale s-a mutat asupra Malaeziei, ceea ce aparent s-a transformat într-o strategie de turism.
Patru luni mai târziu, un alt avion al companiei a fost doborât în estul Ucrainei cu 298 de persoane la bord.
Malaezia nu mai avuse din 2008 o creștere atât de mare a turismului.
Nu au fost publicate datele pentru întregul an 2014, dar cifrele din ianuarie-octombrie arată că 22,9 milioane de persoane au vizitat Malaezia, ceea ce reprezintă un procent cu 10% mai mare decât aceeași perioadă din 2013.
S-a înregistrat însă o scădere a turiștilor din China, țară care a avut 153 de pasageri la bordul zborului 370.
Numărul turiștilor chinezi a scăzut în perioada ianuarie-octombrie 2014 cu 11%, dar China rămâne a treia sursă de vizitatori pentru Malaezia.
Zborurile mai ieftine și mai dese reprezintă un factor de creștere a turismului malaezian.
#Kapas #Island was named one of the not-to-miss beaches in #SouthEastAsia. #Malaysia #VisitMalaysia #Beach #Relax… pic.twitter.com/iSoOzyl9C4
— Tourism Malaysia USA (@TourMalaysiaUSA) 13 ianuarie 2015
La aproape un an de la tragedie, epava nu a fost găsită, dar guvernul malaezian a declarat că avionul s-a prăbușit undeva în sudul Oceanului Indian. Autoritățile cred că avionul a fost deturnat, dar încă se investighează cauzele dispariției.
Anul 2014 a fost numit de către guvern „Anul vizitați Malaezia”, iar 2015 este numit „Anul Festivalurilor”, cu scopul de a atrage 29,4 milioane de turiști și 24,7 milioane de dolari, bani pe care aceștia ar urma să îi cheltuiască.
Citiți principiile noastre de moderare aici!