UPDATE: “Wizz Air confirmă că a revizuit procedurile care ţin de cockpit-ul aeronavei şi introduce o nouă procedură care asigură faptul că niciodată cockpit-ul nu va fi operat de o singură persoană. Dacă unul dintre piloţi va părăsi cockpit-ul, va fi înlocuit de un însoţitor de zbor. Noua procedură a fost deja agreată de Autoritatea Aviatică Civilă din Ungaria”, a declarat Daniel De Carvalho, purtător de cuvând Wizz Air.
UPDATE: Primele imagini de la sol cu locul prăbușirii avionului Germanwings 4U9525.
Hélitreuillage et recherches sur la zone du… by Ministere_interieur
UPDATE: “Între 09.30.52 şi 09.30.55 putem vedea că datele pilotului automat au fost schimbate de la 11.500 de metri la 30 de metri”, conform FlightRadar24, care urmăreşte traficul aerian.
“După nouă secunde, avionul a început să coboare, pilotul automat fiind probabil setat pe modul de coborâre”, a precizat organizaţia.
UPDATE: În urma accidentului aviatic din Alpi, două companii aeriene, Norwegian Air Schuttle și EasyJet și-au schimbat regulile de zbor. Se interzice ca în cabina de pilotaj să rămână o singură persoană. În caz că pilotul sau copilotul părăsește cabina, un însoțitor de bord va ocupa locul rămas vacant.
Această regulă este deja aplicată la mai multe companii aeriene din SUA.
UPDATE: Anchetatorii au percheziționat casa în care locuia copilotul Andreas Lubitz.
Copilotul a suferit o depresie în urmă cu 6 ani și ar fi fost tratat psihiatric timp de 18 luni, potrivit The Mirror.
Andreas Lubitz, copilotul avionului, care s-a prăbușit avea 28 de ani și era de origine germană.
Brice Robin, procurorul din Marsilia, a mai spus că pasagerii și-au dat seama ce se întâmplă înainte de impact pentru că se aud strigăte în ultimul moment.
„În primele 20 de minute, cei doi piloţi discutau normal, vesel. Nimic anormal. Comandantul de bord pregătea informarea pentru aterizarea la Dusseldorf, iar răspunsurile pilotului par laconice. Comandantul de bord îi cere copilotului să preia comanda şi se aude zgomotul unui scaun şi uşa care se închide. Probabil a mers să-şi satisfacă o necesitate naturală. Copilotul manipulează atunci sistemul de monitorizare a zborului pentru a începe coborârea în timp ce era singur la comandă
Acţionarea acestui dispozitiv pentru selectarea altitudinii nu poate fi decât voluntară. Se aud apoi câteva apeluri ale comandantului care cere accesul în cabină. Dar nici un răspuns din partea copilotului. Se aude un zgomot de respiraţie până la impactul final, deci el era în viaţă”, a declarat procurorul.
Crash A320 Germanwings: le visage et l identité du copilote > http://t.co/pxM43PIc7B pic.twitter.com/374PmUgQpS
— Paris Match (@ParisMatch) 26 martie 2015
„Copilotul, printr-o abţinere voluntară, a refuzat să deschidă uşa cabinei de pilotaj comandantului de bord şi a acţionat butonul de reducere a altitudinii pentru un motiv necunoscut, dar care poate fi interpretat drept o intenţie de a distruge acest avion”, a precizat Brice Robin.
Citiți principiile noastre de moderare aici!