Utilizatorii Facebook din toată lumea vor putea observa deasupra feed-ului principal un rând orizontal cu poze de profil rotunjite ale unora dintre prietenii din cadrul reţelei. Persoanele care apar pe acel rând sunt cele care au postat un aşa-numit story – noul tip de conţinut Facebook.
Pozele sau filmulețele pot fi realizate direct din aplicație, cu ajutorul butonului din stânga sus, și pot fi adăugate timp de 24 de ore drept „story-ul” tău, pot fi distribuite pe News Feed sau pot fi trimise ca mesaj direct către utilizatori (după vizualizarea mesajului, acesta dispare definitiv). De asemenea, „Facebook Stories” vine la pachet cu o serie de filtre, măști sau efecte animate pe care le poți adăuga.
Noua facilitate va fi cât se poate familiară utilizatorilor Instagram. Aplicaţia, deţinută tot de Facebook, oferă încă de anul trecut, sub denumirea Instagram Stories, o funcţie similară cu cea care acum va fi disponibilă şi în Facebook. Ambele sunt copiate în proporţie covârşitoare, atât ca interfaţă, cât şi ca funcţionalitate, de la Snapchat. Aceasta a fost copiată de cei de la Facebook şi integrată inclusiv în aplicaţia de chat Messenger.
Alături de Stories, Facebook a lansat şi Direct – o modalitate prin care conţinutul multimedia poate fi trimis direct şi discret doar anumitor prieteni. Această modalitate de comunicare, deşi suportă şi text, nu va înlocui Facebook Messenger.
Citiți principiile noastre de moderare aici!