Franţa a interzis fumatul în cafenele, baruri şi restaurante. În ciuda efortului de a micşora consumul de tutun, numărul fumătorilor a crescut mai ales la tineri. Cel mai grav este însă că iubitorii ţigărilor sunt din ce în ce mai mici ca vârstă.
Pentru a recţiona la indiferenţa tinerilor în ceea ce priveşte discursurile anti-fumat, asociaţia Drepturile Nefumătorilor din Franţa a decis să se îndepărteze de la obişnuitele reclame împotriva ţigărilor printr-o campanie şocantă.
Campania asociaţiei inversează punctul de vedere al tinerilor, potrivit căruia ţigările sunt expresia autonomiei şi emancipării: ele sunt de fapt un semn de naivitate şi de supunere comportamentală, psihologică şi fizică faţă de un drog care le va controla gesturile şi îi va costa scump.
“Folosirea sexului este o modalitate de a le atrage atenţia. Şi dacă este nevoie să şocăm, şocăm”, a declarat pentru ziarul Le Parisien, preşedintele asociaţiei, Gerard Audureau.
Preşedintele Oficiului Francez pentru Prevenţia Fumatului, Bertrand Dautzenberg spune însă că această campanie îi va şoca pe adulţi şi nu îi va speria pe copii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!