Clienţii ar fi astfel de patru ori mai susceptibili să încheie masa cu un desert în cazul în care chelnerul sau chelneriţa din restaurant are o greutate peste cea normală, relatează 20minutes.fr.
Aceeaşi constatare este valabilă în privinţa băuturilor, consumatorii comandând cu 17% mai mult dacă cei care servesc la masă sunt supraponderali. Este concluzia uimitoare a unui studiu desfăşurat de cercetători de la Universitatea Cornell din New York şi din Jena (Germania), scrie Daily Mail.
Oamenii de ştiinţă au studiat obiceiurile alimentare a circa 500 de clienţi şi a celor care îi serveau la masă în 60 de restaurante şi au calculat indicele de masă corporală (IMC) al fiecărui chelner şi fiecărui client.
“Clienţii comandă mai multe feluri de mâncare când sunt serviţi de chelneri cu IMC ridicat în comparaţie cu cei care au un IMC scăzut”, au constatat cercetătorii.
Potrivit lor, greutatea mai mare a personalului ar stabili “o normă socială” care face clienţii să consume mai multe feluri, fără să îşi dea seama.
Studiul subliniază o dată în plus importanţa contextului în care se consumă alimente, cercetătorii amintind că s-a stabilit că un fond muzical de jazz sau tipul de veselă în care se serveşte mâncarea poate, dimpotrivă, scădea pofta de mâncare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!