Facebook încearcă să găsească posibilităţi de a separa mai clar textele satirice de celelalte, ca urmare a unor solicitări primite de la utilizatori, a declarat un reprezentant al reţelei de socializare.
Unii utilizatori ai Facebook nu pot să distingă articolele satirice de cele reale potrivit presei internaționale.
Astfel, Facebook testează în SUA introducerea etichetei „satiră” în faţa link-urilor care trimit la acele site-uri care s-au specializat în publicarea unor articole false, care sunt prezentate însă în mod serios, precum Le Gorafi din Franţa şi The Onion din Statele Unite.
Presa americană critică decizia Facebook.
„Unii oameni sunt proşti. Trebuie să avem grijă de ei. Din fericire, Facebook lucrează la asta. Fac un experiment cu eticheta „Satiră” ataşată la articolele din The Onion. De ce?
Ei bine, pentru că unii oameni au o problemă în a discerne dacă aceste articole sunt adevărate sau nu. Prin urmare, vor etichete. Si apoi mai e şi faptul că trăim într-o altă lume decât cea cu care eram obşinuiţi.
Faptul că oamenii sunt proşti nu e o noutate. Dar, incredibil, oamenii au început să se jeneze din cauza asta. Oamenii care au fost păcăliţi de articolele satirice au început să se ruşineze. Au început să ascundă asta. Nu cereau întregii lumi să schimbe doar pentru a se simţi ei bine.
Numai că aceasta era valabil atunci. Acum sunt la fel de mulţi proşti, numai că sunt mai vocali. Acum, în contextul în care inteligenţa este în criză, este limpede că trebuie făcut ceva. Şi Facebook lucrează la asta”, se arată într-o satiră a Washington Post.
Citiți principiile noastre de moderare aici!